دیدار رئیس کمیته امداد با خانواده شهید آتش‌نشان:

شهید داداشی حامی ایتام بود

کدخبر: 2085153

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از خانواده شهید آتش‌نشان داداشی که حامی یک یتیم تحت پوشش این نهاد بود دیدار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شب گذشته سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد با خانواده شهید آتش‌نشان امیر حسین داداشى دیدار کرد.

شهید داداشی آتش نشانی که در حادثه پلاسکو جان خود را از دست داد.

وی حامی یک یتیم از سال 93 بوده است.این یتیم دختری است که اکنون دانشجو است و پدر و مادر نداشته است.

پدر این شهید نیز آتش نشان بازنشسته است.

در این دیدار پدر امیر حسین نیز بیان کرد: ۳۰ سال است که خود را در آتش‌نشانی آماده شهادت کرده بودم اما پسرم برای این راه انتخاب شد.

وی ادامه داد: در منطقه نازی آباد بودم که خبر آتش سوزی پلاسکو را شنیدم، می دانستم امیر حسین امتحان دانشگاه دارد. فکر میکردم او مرخصی گرفته است اما یک لحظه به ذهنم خطور کرد شاید پسرم در محل حادثه باشد.

پدر شهید داداشی گفت: دوست پسرم به ما گفت، امیرحسین هنگامی که می شنود حادثه پلاسکو رخ داده با کرایه یک موتور خود را به محل حادثه می رساند. لباس دوستش را می پوشد و مشغول به خدمت می شود. باجود اینکه مرخصی گرفته بود اما در محل حادثه حاضر می شود و در نهایت شهادت نصیب او می شود.

وی افزود: کار آتش‌نشانان ایثار در ایثار است. آنان برای نجات همکاران خود جان خود را از دست دادند. خیلی از آتش‌نشانان می دانستند باید ساختمان پلاسکو را تخلیه کنند اما برای نجات دوستانش آنجا ماندند.

داداشی بیان کرد: اهل ریا نیستم. با پسرم قرار بود به سوریه برویم اما قسمت نشد. من از سال ۶۲ تا ۶۶ اکثر عملیات ها شرکت کردم اما شهید نشدم، خدا نگه داشت و از ته مجلس چید. از شهادت پسرم واقعا راضی هستم. آنچه ما را آرام کرد حضور مردم بود.

مادر این شهید آتش‌نشان نیز گفت: پسرم سبکبال رفت. هیچ دل بستگی مادی نداشت. روزی با هم به راهپیمایی ۲۲ بهمن رفتیم و ایستگاه های کمیته امداد را دیدم که پسرم حامی یک یتیم شد. به او گفتم باید این راه را ادامه بدهی، حتی اگر کم کمک کنی اما باید حمایتت را داشته باشی.

وی تصریح کرد: پدرش به او ۲۰ سال ایثار را یاد داده است.

فتاح به خانواد شهید آتش‌نشان داداشی یک هدیه معنویی سفر به کربلا اهداد کرد.

همچنین قرار شدپرونده فردی که امیرحسین حامی او بود به خانواده داداشی داده شود تا آنان راه پسرشان را ادامه دهند.

ارسال نظر: