در پی قانون جدید آمریکایی درباره مهاجران

وزارت خارجه سودان کاردار آمریکا را احضار کرد

کدخبر: 2085117

وزارت خارجه سودان در اعتراض به ممنوعیت ورود اتباع خود به آمریکا، کاردار این کشور را فرا خواند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: وزارت خارجه سودان به اقدام دولت جدید آمریکا در خصوص ممانعت از ورود اتباع سودانی به این کشور اعتراض کرد.

شبکه تلویزیونی«تی‌آرتی» گزارش داد، وزارت خارجه سوریه در واکنش به این اقدام، کاردار آمریکا در خارطوم، پایتخت سودان را فرا خواند و مراتب اعتراض خود را به وی ابلاغ کرد.

طی دو رور گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور داد که از ورود شهروندان 7 کشور، سودان، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، ایران و یمن، به آمریکا جلوگیری شود.

کاخ سفید هفته گذشته پس از شش ماه مذاکره محرمانه خارطوم و واشنگتن، بخشی‌ از تحریم‌های اقتصادی و تجاری علیه سودان را تعلیق کرد؛ اقدامی که با استقبال وزارت خارجه سودان مواجه شد و خارطوم، آن را تحولی مثبت و مهم در مسیر روابط دوجانبه بین خود و واشنگتن دانست.

سودان در حالی به آمریکا معترض است که این کشور طی شش ماه گذشته طی مذاکراتی محرمانه در خصوص پنج پرونده مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و حقوق بشر، در حال همکاری با آمریکاست و انتظار دارد علاوه بر اینکه از لیست تروریستی آمریکا خارج شود، نام این کشور نیز از قانون منع ورود به آمریکا حذف شود.

ارسال نظر: