۱۱ میلیون نفر در سکونتگاه های غیررسمی ساکنند/ یک سوم جمعیت مشهد در شرایط غیراستاندارد زندگی می‌کند

کدخبر: 2084898

«محمدسعید ایزدی» خشکسالی، مهاجرت و جابجایی را دلیل افزایش حاشیه ‌نشینی کلانشهرهایی مانند تهران، اصفهان و مشهد دانست و گفت: یک سوم جمعیت کلانشهر مشهد در شرایط غیراستاندارد در حاشیه شهر زندگی می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اعلام کرد نزدیک به 11 میلیون نفر در 48 هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی ساکنند که بیش از 25 هزار هکتار از آن در محدوده بافت های تاریخی 168 شهر شناسایی شده است.

«محمدسعید ایزدی» خشکسالی، مهاجرت و جابجایی را دلیل افزایش حاشیه ‌نشینی کلانشهرهایی مانند تهران، اصفهان و مشهد دانست و گفت: یک سوم جمعیت کلانشهر مشهد در شرایط غیراستاندارد در حاشیه شهر زندگی می‌کند.

وی با اشاره به حادثه فروریزش ساختمان پلاسکو درباره اهمیت تامین امنیت در جامعه شهری گفت: نباید منتظر وقوع حادثه باشیم و بعد به فکر چاره بیفتیم، زیرا شرایط کشور در بحث ایمنی و امنیت، مطلوب نیست و حتی برخی شهرها تاب کوچک ترین اتفاق مانند بارش باران را ندارند.

ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم، مساله ایمنی را به عنوان یک سیاست دارای اولویت در نظر گرفت و سندی ملی را تصویب و ستاد ملی مربوط را راه‌اندازی کرد که 32 دستگاه از سه قوه و سایر نهادها و سازمان‌ها در این ستاد دور هم جمع شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از آغاز دولت یازدهم تاکنون 139 طرح هدف ماموریت‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید و 147 مورد دیگر در دست اجراست.

وی بودجه چهار هزار و 700 میلیارد ریالی امسال شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران را ناکافی دانست و افزود: با وجود اعتبارات تخصیصی ناکافی، فعالیت‌های قابل توجهی در سراسر کشور با اتکا به توان داخلی شرکت به پایان رسیده یا در حال اجراست.

این مسوول تاکید کرد اولویت این شرکت بهسازی و نوسازی شبکه‌های آب و فاضلاب، جدول‌بندی و آسفالت کوچه‌ها و دسترسی معبر‌ها و ساخت خانه محله، درمانگاه، مدرسه و ساختمان های عمومی در محله های ناکارآمد شهری است.

ارسال نظر: