مراسم تشییع رکن‌الدین خسروی برگزار شد

کدخبر: 2084676

پیکر رکن الدین خسروی از بنیانگذاریان دانشکده سینما تئاتر(هنرهای دراماتیک سابق) در میان پیشکسوتان تئاتر و شاگردان خود از تالار وحدت تشییع شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مراسم تشییع پیکر رکن الدین خسروی صبح امروز(جمعه) با حضور هنرمندان سینما و تئاتر همچون مهدی شفیعی، سعید اسدی، هوشنگ گلمکانی، عباس یاری، الهام پاوه نژاد، سهراب سلیمی، بهروز بقایی، قاسم زارع، ایرج راد، علی مرادخانی، شکر خدا گودرزی، مختاباد، کوروش نریمانی، بهزاد فراهانی، اسماعیل خلج، محمدرضا خاکی، دکتر ناصربخت، گوهر خیراندیش، اکبر زنجانپور ، اصغر همت، علی رفیعی، شهرام کرمی، آتیلا پسیانی ، مریم معترف، رضا بابک از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی از آشفته حالی هنرمندان و تلاطم گفت که از عمق دوستی جامعه تئاتر حکایت می کند و از بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس و تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه برای انتقال پیکر او به ایران تشکر کرد. الهام پاوه نژاد نیز ضمن قرائت پیام سیمین خسروی, شناخت رکن الدین خسروی را در مداقه آثارش دانست و گفت: مرحوم خسروی مشتاق تدریس و آموختن و ساده زیست و تا زمانی که ذهنش یاری می‌داد به دنبال آموختن بود.

این مراسم با خواندن سروده ای غمناک توسط گروه کر و جمعی از اعضای خانه تئاتر و قرائت نماز میت توسط حجت الاسلام دعایی به پایان رسید.

برپایه این گزارش, رکن الدین خسروی از بنیانگذاران اداره هنرهای دراماتیک و دانشکده هنرهای دراماتیک چندی پیش بر اثر عارضه آلزایمر در لندن دار فانی را وداع گفت.مراسم ترحیم این هنرمند پیشکسوت یکشنبه 10 بهمن در مسجد نور تهران برگزار می شود.

ارسال نظر: