روز ما نبود و در حالی که می‌توانستیم بهتر باشیم بازی را باختیم

فیروز کریمی: این استقلال به راحتی می‌تواند در جام جهانی اول شود!

کدخبر: 2084097

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: این استقلالی که من دیدم به‌راحتی می‌تواند در جام جهانی اول شود. ۱۶ بازی استقلال را هر کدام ۲۰ بار تماشا کردم و واقعاً استقلال در ۷۰ سال گذشته به این خوبی نبود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فیروز کریمی بعد از شکست تیمش مقابل استقلال در نشست خبری اظهار داشت: بازی به نظرم از لحاظ فنی سطح بالای داشت و سرشار از حرکات فنی بود ولی اشتباهات فردی هم از لحاظ به ثمر رسیدن گل از طرف ما اتفاق افتاد. روز روز ما نبود و در حالی که می‌توانستیم بهتر باشیم بازی را باختیم.

وی افزود: استقلال خیلی از ما بهتر بود و روز روز خوب ما نبود. در واقع روز، روز استقلال بود.

فیروز کریمی در پاسخ به این سوال که چرا ترکیب تیمش نسبت به بازی قبل تغییر کرد، گفت: ترکیبی که شما نگاه می‌کنید، از بازی قبل در ذهن‌تان دارید. ما اگر بخواهیم روال عادی را پیاده کنیم، باید انگیزه به بازیکنانمان بدهیم. تیم متشکل از 27 بازیکن است، اگر قرار باشد فقط به یک تعداد بازی بدهیم، دیگر انگیزه‌ای در بین بازیکنان باقی نمی‌ماند. از طرفی رضا نوروزی کمی از ناحیه کشاله احساس درد می‌کرد و در حین بازی هم دچار مشکل بود. چیزی که مشخص است اینکه هر بازیکنی در زمین است تلاش می‌کند و آنهایی که در طول هفته هماهنگ‌تر بودند، به میدان می‌روند.

کریمی در خصوص اینکه چرا استقلال موفق شد به یک شکل گل بزند، گفت: به نظر من بازیکنان ما از سطح خودشان خیلی پایین‌تر بودند، زمانی که آن موقعیت تک به تک نصیب رضا نوروزی شد، موقعیت‌هایی گیر استقلال آمد که سخت تبدیل به گل می‌شود. مثلاً ما گفته بودیم در آن منطقه نباید ضربه آزاد به حریف بدهیم، چون وقتی توپ سانتر می‌شود هیچ راه تاکتیکی وجود ندارد و ممکن است توپ به بدن یک بازیکن بخورد و یا اینکه زیرپای کسی بیفتد. چاره‌ای نیست که مدافع به هوا بپرد و توپ را به هر شکل ممکن دفع کند، البته این خودش یک نوع تاکتیک است ولی اگر بخواهیم درمورد تاکتیک کانالیزه صحبت کنیم، باید بگویم که این نحوه گلی که ما دریافت کردیم، کانالیزه نبود و روی اتفاق رخ داد. ما هم به لحاظ دفاع و هم از لحاظ دروازه باید توان گل‌های این‌چنین اتفاقی را بالا ببریم. در خط حمله ما خوب نفوذ می‌کردیم و چندین موقعیت داشتیم، اما از نظر من مهاجمان ما روز خوبی را نداشتند.

وی در مورد اعتراض هواداران به حضور حسن هوری درون دروازه، گفت: شما این را بدانید که من با دروازه‌بان کار نمی‌کنم حتی زمانی که می‌خواهم ترکیب نهایی را مشخص کنم، نظر مربی دروازه‌بان را می‌پرسم، آنقدر کار عقب‌مانده داریم که دیگر وقتی برای کار با گلر نداشته باشم. مسئولیت مستیقم دروازه‌بان با مربی دروازه‌بان‌هاست،‌البته من باید جوابگو باشم. هوری هم خیر‌الموجودین است و بر اساس اعلام مربی دروازه‌بان‌ها از او استفاده می‌کنیم. از لحاظ فنی باید بیشتر تلاش و کار کنیم و یک تجدیدنظر کلی هم بکنم. یک دروازه‌بان قدبلند داریم که خیلی جوان است و اشتباهات کودکانه می‌کند. در تمرینات هم که من دیدم، حسن هوری از دیگر دروازه‌بان‌های ما بهتر است و خیرالموجودین است. باید یک فکری هم برای دروازه‌بانی بکنیم و یک دروازه‌بان سطح بالا هم پیدا کنیم.

وی افزود: قطعاً در دو بازی گذشته حسن هوری موفقیت صد درصدی نداشته، اما نمره مردودی هم نگرفته است. او باید بیشتر کار کند تا بالاتر برود. الان سکوها با هوری مشکلی ندارند، ولی یک شکافی بین هوری و سکوها پیش آمده، باید تجدیدقوا کنیم. اگر هوری دو یا چهار بازی بیرون باشد به نفع خودش هم هست. او خیرالموجودین است و اگر او را بیرون بگذاریم ممکن است خود هوری هم برای اینکه قوی‌تر شود بیشتر کار کند، اما اگر بخواهیم دروازه‌بانی ضعیف‌تر از او بگیریم، قطعاً حکایت آن کفن‌دزد می‌شود.

کریمی تأکید کرد: چه کسی دلش می‌خواهد که بیاید اینجا و درمورد شکست صحبت کند؟ من دوست دارم اینجا با شما گپ بزنم و شادی داشته باشم. هیچ‌وقت دوست ندارم از موضع باخت در اینجا با شما حرف بزنم. فکر می‌کنید احمقانه‌تر و ابلهانه‌تر کار از این سراغ دارید که یک نفر بیاید بازیکن خوبش را بیرون بگذارد و باعث از دست رفتن آبروی خودش شود.

وی افزود: این استقلالی که من دیدم به‌راحتی می‌تواند در جام جهانی اول شود! من به آنها تبریک هم گفتم و این را از روی سوز دل نمی‌گویم، چون 16 بازی استقلال را هر کدام 20 بار تماشا کردم و واقعاً استقلال در 70 سال گذشته به این خوبی نبود! ما هم موقعیت‌های خوبی داشتیم که تبدیل به گل نکردیم، اما واقعاً‌ تا به حال این تیم را به این دوندگی ندیده بودم.

کریمی که نشست مطبوعاتی‌اش در پایان با گپ و گفت و شادی در جریان بود، در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم ندارد یک تمام‌کننده خوب به تیمش اضافه کند، گفت: شما پیدا کنید، ما دو جای خالی داریم.

خبرنگاری با شوخی گفت: علی دایی را نمی‌خواهید که کریمی با خنده پاسخ داد شما به او بگویید و او را بیاورید ما جذبش می‌کنیم.

منبع: فارس

ارسال نظر: