مسیح مهاجری عنوان کرد:

هاشمی مدافع تبلیغ مرجعیت آیت‌الله خامنه‌ای بود/ نظر هاشمی درباره تبعیت از رهبری در سال ۸۸/ هاشمی تا لحظه آخر حامی واقعی سپاه بود

کدخبر: 2084094

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: این اواخر اگر حرفی زده می‌شد که با کیان سپاه کار داشت هاشمی طوری از سپاه دفاع می‌کرد که ما احساس می‌کردیم سپاه را نور چشم و جان خود و دست راست این نظام می‌داند.

به گزارش « نسیم آنلاین » حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم استاد هادی نخعی یکی از بحث‌های مهم در مورد آیت الله هاشمی را رابطه ایشان با رهبری دانست و خاطرنشان کرد: غیر از شهادت هایی که مقام معظم رهبری در موارد مختلف در مورد ایشان دادند و نشان دهنده ارادت ایشان به رهبری بود، بنده نیز شهادت هایی در این مورد دارم که عرض می کنم. یکی از این موارد هنگامی بود که حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از دنیا رفتند؛ بعد از درگذشت ایشان ما به این فکر افتادیم که بعد از ایشان در قم باید مرجع تقلیدی باشد که از انقلاب و نظام حمایت کند. به همین خاطر من و چند نفر از دوستان خدمت آقای هاشمی رفسنجانی رفتیم که از جمله این دوستان آقایان دری نجف آبادی، دکتر احمد احمدی وجعفری میلانی بودند. من از آیت الله هاشمی پرسیدم به نظر شما در قم چه کسی باید به عنوان یک مرجع تقلید مطرح شود که مانند آیت الله فاضل لنکرانی از انقلاب اسلامی دفاع کند و ما او را تبلیغ کنیم و به مردم بشناسانیم؟ ایشان گفتند آیت الله خامه ای، من گفتم ایشان به جای خود ما می خواهیم برای ایشان در حوزه حامی پیدا کنیم، آیت الله هاشمی باز گفتند آقا، (ایشان مقام رهبری را از همان دوران آقا خطاب می کردند). باز برای بار سوم من تکرار کردم که مثل این که توجه نکردید، منظور ما این است که علاوه بر ایشان در قم کسی را به ما بگویید که حامی رهبری، نظام و انقلاب باشد و ما او را به مردم معرفی کنیم. باز هم برای بار سوم فرمودند آقا، شما ببینید که این علاقه تا چه حد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در این سخنرانی که متن کامل آن توسط سایت جماران منتشر شده است، یادآور شد: مورد دوم زمانی بود که هم در انتخابات ریاست جمهوری 88 هم بعد از آن اختلافاتی پیش آمد. من از ایشان پرسیدم که شما در این مورد چه می کنید؟ ایشان فرمودند که من با آقا بحث می کنم و می گویم که من نظرم این است، ایشان می گویند نظر من چیز دیگری است. من استدلال می کنم و ایشان استدلال من را می شنوند بعد از این استدلالات بیان می شود یا من نظر ایشان را قبول می کنم که همان را اجرا می کنیم یا ایشان استدلال من را قبول می کنند که باز آن را اجرایی می کنیم. اما در مواردی که استدلال من مورد پذیرش ایشان نمی شود و من هم قانع نمی شوم من به ایشان می گویم شما رهبر ما هستید و آن چه که شما می گویید ما باید به آن عمل کنیم و من طبق نظر شما عمل می کنم.

وی ضمن تاکید بر این که آن کسانی که نسبت به آیت الله هاشمی در مسائل مربوط به رهبری چیزهایی را مطرح می کردند که به اثبات برسانند که ایشان با رهبری مشکل دارد و در مقابل رهبری است. این مواردی که عرض می کنم برای همه مورد توجه باشد، ابراز داشت: بعد از آن به انتخابات سال 92 رسیدیم و زمانی که صلاحیت آیت الله هاشمی در انتخابات رد شد. رد صلاحیت شدن کسی مانند هاشمی که شناسنامه انقلاب، استوانه انقلاب و یار امام و رفیق رهبری است با رد شد یک نفر دیگر خیلی تفاوت دارد. من از این موضوع نگران شدم و فردا خدمت ایشان رسیدم که حال ایشان را جویا شوم و در واقع ایشان را دلداری دهم. وقتی رفتم دیدم که ایشان خندان و بشّاش مشغول کارهای خود است و حتی من را دلداری می دهد. گفتم آقای هاشمی رد صلاحیت شما مسئله کوچکی نیست، چه می خواید بکنید؟ گفت آقای مهاجری من را با این رد صلاحیت راحت کردند. گفتم چطور؟ گفتند برای این که این موضوع برای من تکلیف بود و من از سر احساس تکلیف ثبت نام کردم، حالا تکلیف از من برداشته شده است و من از این موضوع خوشحال هستم.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی ادامه داد: بعد از این رد صلاحیت بعضی ها سعی کردند که ایشان را وادار به موضع گیری علیه شورای نگهبان کنند و می گفتند شما در اعتراض به این کار انتخابات را تحریم کنید. آقای هاشمی گفتند: این انتخابات حاصل این انقلاب است، من انتخابات را تحریم کنم که در مقابل انقلاب قرار بگیرم؟ من به هیچ عنوان این کار را نمی کنم.

وی همچنین در ادامه به حمایت های آیت الله هاشمی از سپاه پاسداران اشاره کرد و ابراز داشت: مورد دیگر این است که آقای هاشمی رفسنجانی در روزهای غربت سپاه در آن روزهای اول که یکی عده ای چشم دیدن سپاه را نداشتند از سپاه حمایت کرد. در اولین مجلس شورای اسلامی که مجلس بسیار حساسی بود چون قوانین اصلی در آن مجلس تصویب می شد، آقای هاشمی رفسنجانی پایه های سپاه را مستحکم کرد. عده ای در اثر بعضی از شکست های سپاه به دنبال این بودند که برخی از فرماندهان سپاه را اعدام کنند. مثلاً آقای خلخالی به قم رفته و اعلام کرده بود که من آمده ام 2 نفر از فرماندهان را اعدام کنم. آقای هاشمی به خلخالی گفته بود که من فرمانده جنگ هستم و تا من چیزی به شما نگفتم حق ندارید کاری انجام دهید. در این ماجرا خیلی آقای خلخالی پافشاری کرد، می دانید که خلخالی انسان خیلی سمجی بود و گفت من قاضی هستم و می خواهم این کار را انجام دهم اما هاشمی گفت بله شما قاضی هستید اما قاضی دادگاه نظامی نیستید اینجا جنگ است و به هیچ وجه اجازه چنین کاری را نمی دهم. این اواخر هم اگر حرفی زده می شد که با کیان سپاه کار داشت طوری از سپاه دفاع می کرد که ما احساس می کردیم سپاه را نور چشم و جان خود و دست راست این نظام می داند. بنابراین ایشان تا لحظه آخر حامی واقعی سپاه پاسداران بود.

ارسال نظر: