نایب رئیس سندیکای بیمه گران ایران در گفتگو با «نسیم آنلاین»: خانم مطرح شده برای دبیرکلی سندیکای بیمه مدیر فنی است

بیمه کارآفرین ۶۰۰ نمایندگی خود را تعدیل کرد/ سهامیان مقدم از رفتن به بیمه تعاون انصراف داد

کدخبر: 2083829

عبدالمحمود ضرابی گفت شرکت بیمه کار آفرین ۲۶۰۰ نمایندگی داشته که به دنبال پالایش در دو سال اخیر، دستکم ۶۰۰ نمایندگی این شرکت بیمه ای کاهش یافته است.

نایب رئیس سندیکای بیمه گران ایران اعلام داشت که با توجه به اتمام دوره "اولیاء" دبیر کل سندیکا، اکثریت اعضاء به دلیل عملکرد موفق او در این مسئولیت، درخواست کرده اند تا در این مسئولیت بماند و گفت که با این حال، دبیر کل سندیکای بیمه گران به جای دیگری قول داده و به رفتن تمایل دارد.

"عبدالمحمود ضرابی" در گفتگو با « نسیم آنلاین » اذعان داشت که مایل بوده برای ماندن دبیر کل با او مذاکره کند که از طریق تلگرام متوجه خداحافظی دبیر کل سندیکا شده است.

وی پیرامون احراز سمت دبیرکلی سندیکای بیمه گران به یک خانم، هم گفت که داشتن اطلاعات صرف بیمه ای شرط کافی نیست و تا اینجای کار، اسامی خانم هایی که به عنوان گزینه احتمالی مطرح شده اند فقط مدیر فنی بیمه ای هستند.

نایب رئیس سندیکای بیمه گران ایران، هرگونه شکاف در بین اعضای این سندیکا را رد کرده و گفت که تا اکنون شکافی در بین اعضای این سندیکا استنباط نکرده است.

ضرابی، در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون احتمال جدایی "جواد سهامیان مقدم" از شرکت بیمه کار آفرین و پیوستن او به شرکت بیمه تعاون گفت که طبق اعلام سهامیان مقدم او از عضویت در هیات مدیره "بیمه اتکایی امین" کناره گیری کرده است و افزود که با توجه به اصرار سهامداران بیمه تعاون، اما سهامیان به او خبر داده که رفتن به بیمه تعاون هم منتفی شده است.

پیشتر یک رسانه، از پیوستن جواد سهامیان مقدم به نمایندگی از شرکت تعاونی خدمات رفاهی کارکنان شاغل و بازنشسته بانک توسعه تعاون به ترکیب هیات مدیره بیمه تعاون خبرداده بود.

مدیر عامل شرکت بیمه کار آفرین درباره پایش وضعیت فعالیت نمایندگان شرکت متبوع خود هم گفت که تعدیل شدن تعداد نمایندگی ها در این شرایط با سه شرط میسر میشود؛ انصراف خود نماینده از ادامه همکاری با این شرکت، بروز تخلف احتمالی در نمایندگی و پایین بودن میزان کارایی آنها.

وی تصریح کرد که شرکت بیمه کار آفرین 2600 نمایندگی داشته که به دنبال پالایش در دو سال اخیر، دستکم 600 نمایندگی این شرکت بیمه ای کاهش یافته است.ضرابی، در عین حال خبرداد که با مجوز اخیر بیمه مرکزی،200 نمایندگی دیگر به شرکت بیمه کارآفرین اضافه می شود.

از قرار معلوم، اداره کل نظارت بر صلاحیت‌های حرفه‌ای بیمه مرکزی، با لحاظ توانگری مالی اعلام کرده که بیمه کار آفرین مجاز خواهد بود، تعداد کل نمایندگان خود را تا پایان سال ۱۳۹۶ به دو هزارو 210 نمایندگی برساند.

مدیر عامل بیمه کارآفرین، درباره تاثیرات پسابرجامی در حوزه اتکایی صنعت بیمه هم گفت که شرکت های خارجی حتی به سراغ بیمه کارآفرین هم آمده اند اما این صنعت به دلایل تحریم سال های اخیر مجبور شده اند، ریسک ها را نزد خود نگاه دارند و این صنعت اکنون به انتقال ریسک های بزرگ تمایل دارد.

وی در عین حال اذعان داشت که شرکت های داخلی با تشکیل کنسرسیوم و اتکایی متقابل بخشی از ریسک ها را نزد خود نگه داشته ، هر چند که منعی هم برای انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی وجود ندارد.

ارسال نظر: