مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با چاشنی گاز اشک‌آور

ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد/ ترامپ: از امروز آمریکا در اولویت خواهد بود + عکس و فیلم

کدخبر: 2083787

مراسم انتقال قدرت سیاسی به "دونالد ترامپ" بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا برگزار شد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، "دونالد ترامپ" پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رسما قدرت را از «باراک اوباما» تحویل گرفت.

این میلیاردر نیویورکی چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود و با بسیاری از سیاست‌های دولت کنونی اعلام مخالفت کرده است. تشریفات انتقال قدرت به دولت جدید از شب گذشته آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

مرحله اصلی انتقال قدرت، مراسم ادای سوگند است که امروز ساعت 8 شب در کاخ سفید برگزار شد.

به گزارش فارس ، باراک و میشل اوباما، بیل و هیلاری کلینتون، جورج و لورا بوش، جیمی کارتر، نایجال فاریج (رهبر حزب استقلال انگلستان) و شماری از رهبران مذهبی آمریکا از جمله مهمانان این مراسم بودند.

از مجموع 194 عضو دموکرات مجلس نمایندگان، 69 نفر گفته‌اند که در این مراسم شرکت نمی‌کنند. در نزدیکی محل برگزاری مراسم هم تظاهرات علیه ترامپ در جریان است.

پس از ادای سوگند، مراسم رژه تحلیف برگزار شد. در این رژه، بیش از 8 هزار نفر از 40 موسسه دانشگاهی و مدرسه‌ای ترامپ و خانواده‌اش را تا کاخ سفید بدرقه کردند.

پیش از ترامپ، «مایک پنس» به عنوان معاون رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد.

در ادامه پوشش زنده روند انتقال قدرت در آمریکا آمده است:

*************

20:39- ترامپ در مراسم تحلیف گفت: «ما از مرزهای کشورهای دیگر دفاع کرده‌ایم، در حالی که از مرزهای خودمان دفاع نکرده‌ایم. از امروز، آمریکا در اولویت خواهد بود.»

اکنون قدرت را نه از یک رئیس‌جمهور به رئیس‌جمهوری دیگر، یا حزبی به حزبی دیگر، بلکه از واشنگتن دی‌سی به شما مردم منتقل می‌کنیم.

امروز روز شما است. امروز به عنوان روزی به یاد خواهند ماند که قدرت بار دیگر به مردم بازگردانده شد، به مردان و زنانی که فراموش شده‌اند.

سالهاست به ارتش دیگران کمک کرده‌ایم،اما اجازه داده‌ایم ارتش خودمان تضعیف شود. از مرزهای دیگران دفاع کرده‌ایم و مرزهای خود را رها کرده‌ایم.

از امروز به بعد این‌ها تمام می‌شود. از حالا نگاهمان به آینده است. از امروز به بعد،فقط آمریکا در وهله اول است.

ما یک شعار ساده خواهیم داشت: آمریکایی بخر و نیروی آمریکایی استخدام کن.

ما ائتلافهای قدیمی را تقویت کرده و ائتلاف‌های جدیدی می‌سازیم. ما جهان متمدن را علیه افراط‌گرایی اسلامی متحد کرده و آن را نابود میکنیم.

20:31- دونالد ترامپ سوگند یاد کرد و چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا شد.

20:25- مایک پنس به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.

20:12- رهبران مذهبی در حال خواندن دعا پیش از آغاز مراسم ادای سوگند هستند.

20:04- ترامپ وارد جایگاه ویژه شد.

19:53- ترامپ هم وارد محل برگزاری مراسم ادای سوگند شد. وی تا دقایقی دیگر رسما رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

19:47- خبرنگاران حاضر در مراسم تحلیف می‌گویند جمعیت شرکت‌کنندگان در مقایسه با تحلیف اوباما و جورج بوش به مراتب کمتر است.

19:36- اوباما و ترامپ وارد ساختمان کنگره شدند.

19:28- اوباما و ترامپ با لیموزین ریاست‌جمهوری آمریکا راهی ساختمان کنگره شدند.

19:08- در نزدیکی محل تحلیف معترضان با پلیس درگیر شده‌اند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد شیشه چندین مغازه شکسته است.

19:00- «شلدون ادلسون» میلیاردر یهودی و حامی مالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا و حزب لیکود اسرائیل، برای شرکت در مراسم تحلیف وارد ساختمان کنگره شد.

18:50- «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات به همراه همسرش بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین این کشور برای شرکت در مراسم تحلیف ترامپ، وارد ساختمان کنگره شد.

18:20- «جورج بوش» پسر، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای دیدار با ترامپ وارد کاخ سفید شد.

18:10- دونالد ترامپ به همراه همسر خود «ملانیا» و تیم امنیتی گسترده وارد کاخ سفید شده و از سوی شخص «باراک اوباما» و همسرش «میشل» استقبال شد. آنها بعد از صرف قهوه و گفت‌وگویی کوتاه راهی حیاط غربی ساختمان کنگره خواهد شد.

18:10- «مایک پنس» معاون ترامپ وارد کاخ سفید شده و مورد استقبال «جو بایدن» معاون اوباما قرار گرفت.

18:00- وی بعد از بجا آوردن آیین‌های مذهبی، کمتر از نیم ساعت دیگر برای دیدار با اوباما وارد کاخ سفید شده و سپس راهی مراسم تحلیف می‌شود. «باراک اوباما» برای تحویل کاخ سفید آماده می‌شود.

17:35- ترامپ در آغاز تشریفات مراسم ادای سوگند و به رسم روسای جمهور سابق برای دعا به همراه همسرش در کلیسای سنت جان حضور پیدا کرده است.

17:00- مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا امروز جمعه 20 ژانویه (1 بهمن) در شهر واشنگتن پایتخت ایالات متحده آغاز شد.

حاشیه های مراسم تحلیف ترامپ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مراسم سوگند رئیس جمهور آمریکا در حالی برگزار شد که شصت و هشت نفر از اعضای کنگره آمریکا مراسم را تحریم کردند.

بازداشت معترضان به ترامپ

پلیس ضد شورش واشنگتن دست‌کم 100 معترض را همزمان با برگزاری مراسم ادای سوگند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بازداشت کرد.

سی ان ان، تصاویری از درگیری پلیس تا دندان مسلح و معترضان پخش کرد و صحنه هایی از شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی که برای متفرق کردن جمعیت مورد استفاده قرار گرفت.

تظاهرات ضد ترامپ در مناطقی از شهر واشنگتن که مسیر عبور رژه آغازین نامگذاری شده است با دخالت پلیس ضد شورش به خشونت کشیده شد.

معترضان با پرتاب سنگ و آجر به سوی نیروهای پلیس به مقاومت پرداختند. در جریان این درگیری ها، چند معترض هم زخمی شدند.

مراسم ضیافت برای ترامپ؛ گاز اشک آور علیه مردم

پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، وی به همراه اعضای دولت و همراهانش به مراسم ضیافت دولتی رفت که در داخل ساختمان کنگره برگزار می شد. درحالی در این مراسم ضیافت، ترامپ و همراهانش از حضور در کاخ سفید سرمست بودند و پیشخدمت ها به آنها مشروب می دادند که در بیرون ساختمان کنگره فضایی متفاوت حاکم بود.

در بیرون از محل برگزاری مراسم ضیافت ترامپ، معترضان آمریکایی پشت حصارهای امنیتی تجمع کرده بودند و اعتراض خود را به رئیس جمهور شدن ترامپ ابراز می داشتند.

نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا نیز برخلاف پیشخدمتان ترامپ که با مشروبات الکلی به ارباب جدید کاخ سفید خدمت می کردند، با گاز اشک‌آور و گلوله های دودزا به استقبال معترضان می رفتند. در جریان اعتراضهای واشنگتن، ده‌ها نفر از معترضان بازداشت شدند و اعتراضها همچنان ادامه دارد. ترکیب این دو چهره ضیافت و جشن در یک سو و اعتراض و سرکوب در سوی دیگر، سیمایی خاص به پایتخت سیاسی ینگه دنیا داده است.

الجزیره: در مراسم تحلیف دونالد ترامپ، اتفاقات بی سابقه ای روی داد

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره با اشاره به مراسم تحلیف ترامپ گزارش داد: در مراسم امروز اتفاقاتی را شاهد بوده ایم که بسیاری از مردم آمریکا در تاریخ معاصر خود چنین اتفاقاتی را شاهد نبوده اند.

فادی منصور در گزارشی، فریاد های اعتراض بخشی از جمعیت حاضر در مراسم تحلیف را در تاریخ معاصر آمریکا بی سابقه خواند و افزود: اگرچه مراسم تحلیف به پایان رسید اما سخنانی که ترامپ در اینجا ایراد کرد، همچنان میان افرادی که هنوز اینجا حضور دارند رد و بدل می‌شود، در این بخش می توان به ویژه به سخنانی اشاره کرد که مخاطبانش سیاستمداران داخلی بودند مثلا ترامپ در اظهاراتی هشدارگونه اعلام کرد قدرت از نهاد سیاسی به ملت منتقل خواهد شد،

وی ادامه داد: چنانچه می توان به سخنانش خطاب به خارج از کشور به ویژه همسایگان آمریکا مثل مکزیک اشاره کرد اگر چه در این زمینه از مکزیک نام نبرده است اما از حمایت مرزها، حمایت صنایع و حمایت از مشاغل سخن گفت، یا آنکه درباره آن دسته از کشورهای طرف قرارداد با آمریکا یا کشورهای هم پیمان که از نظر نظامی به واشنگتن اعتماد دارند سخن گفت و افزود که آمریکا با شعار «اول آمریکا» در درجه اول از خودش دفاع خواهد کرد.

خبرنگار الجزیره افزود: بدون تردید این سخنان مورد تایید دوستداران ترامپ اما موجب دغدغه بسیاری از مخالفان اوست. مثلا می شد چنین شرایطی را از چهره باراک اوباما که در مراسم حضور داشت مشاهده کرد، اوباما فقط دو بار در طی سخنرانی ترامپ دست زد.

وی افزود: غالبا مراسم تحلیف ریاست جمهوری در آمریکا مراسم وحدت مردم و جشن دموکراسی در این کشور است اما در مراسم امروز اتفاقاتی را شاهد بوده ایم که بسیاری از مردم آمریکا در تاریخ معاصر خود چنین اتفاقاتی را شاهد نبوده اند، وقتی چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات در حال سخنرانی بود بسیاری از حاضران فریادهایی را در تمسخر او سر دادند یا آنکه وقتی دونالد ترامپ در مراسم تحلیف در حال سخنرانی بود، بخش کوچکی از کسانی که در زیر جایگاه حضور داشتند، فریادهایی را برای تمسخر ترامپ سردادند، چنین رفتارهایی در آمریکا عادی نیست.

برگزاری تظاهرات ضد ترامپ در اروپا و آسیا

خبرگزاری فرانسه از برلین گزارش داد صدها نفر در اعتراض به مراسم تحلیف دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا، روز جمعه در چندین شهر بزرگ اروپا و فیلیپین تظاهرات کردند.

در برلین، دویست تا سیصد تظاهر کننده از جمله چندین آمریکایی، جمعه بعد از ظهر با تجمع در مقابل مقر حزب راست و پوپولیست جایگزین برای آلمان «AFD»، در اعتراض به مراسم تحلیف دونالد ترامپ و سیاست های وی تظاهرات کردند.

در لندن پایتخت انگلیس، فعالان جنبش ضد ترامپ موسوم به «پل، نه دیوار» که نامشان برگرفته از طرح جدید دونالد ترامپ مبنی بر ساخت دیوار در مرز مکزیک است با قرار دادن پارچه نوشته ای روی پل برج که روی آن نوشته شده بود« پل بسازیم نه دیوار» علیه سیاست های وی تظاهرات کردند.

پیش بینی شده بود با فراخوان سازمان های ضد هسته ای و ضد نژادپرستانه، جمعه شب در مقابل سفارت آمریکا در لندن تظاهرات برگزار شود.

به علاوه قرار است در شهرهای بیرمنگام، منچستر و ادینبورگ تظاهرات برگزار شود.

در بروکسل، صدها نفر در پاسخ به فراخوان چندین انجمن دفاع از حقوق بشر یا محیط زیست، احزاب چپ گرا و سازمان های طرفدار زنان، جمعه بعد از ظهر با تجمع در مرکز شهر علیه سیاست های ترامپ تظاهرات کردند.

همچنین در فیلیپین، مستعمره سابق آمریکا، حدود 300 تظاهر کننده با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در مانیل، با سر دادن شعارهایی مانند « ترامپ آشغال را بیندازید بیرون» علیه وی تظاهرات کردند.

هم‌زمان با مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا، کرانه باختری رود اردن هم صحنه تظاهرات موافقان و مخالفان ترامپ شد.

مخالفان ترامپ بنرهایی حمل می کردند که روی آنها شعارهایی علیه او نوشته شده بود. مخالفان طرح ترامپ برای انتقال مرکز رژیم صهیونیستی به قدس، بنرهایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود بیت المقدس پایتخت فلسطین است. نیروهای رژیم صهیونیستی با راهپیمایان درگیر شد.

حجم ویدیو: 4.01M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01 دانلود ویدیو
ارسال نظر: