پیام وزیر ارشاد به جشنواره هنرهای تجسمی:

هنر به مثابه عالی‌ترین ساختار ارتباطی، عرصه جلوه‌گری‌ نمادها و استعاره‌هاست

کدخبر: 2083769

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، هنر را به مثابه عالی‌ترین ساختار ارتباطی، عرصه جلوه‌گری‌ نمادها و استعاره‌ها دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر پیام داد.

متن پیام بدین شرح است: حیات آدمی در طول تاریخ همواره بر مبنای ارتباط­‌های او با جهان پیرامون و هم نوعانش بوده است. با روند تکاملی زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها، بر گستره و تنوع شکل و مفاهیم ارتباط نیز افزوده شده است. تا جایی که اکنون همزبانی، بدیهی‌ترین شکل ارتباط است. در این میان هنر به مثابه عالی‌ترین ساختار ارتباطی، گاه عرصه جلوه‌گری‌ نمادها و استعاره‌هاست و گاه نمایش بی­واسطه معانی، مفاهیم و دغدغه‌هایی که هر یک از شهروندان در جهان معاصر به وسع خود از آن بهره‌مند می‌شوند و هنرمندان آن را وانمایی می­‌کنند.

پیداست که این ظرفیت ارزشمند آن­گاه که در پیوندی بی‌واسطه با فرهنگ و تمدنی ممتاز قرار می­‌گیرد، نمایشی با شکوه از خلاقیت، زیبایی و رمز و رازهای دلنشین را به عرصه می‌آورد.

جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با رویکرد جدید آن که بر ایده‌ها و آرمان‌ها تاکید داشته و از لایه‌های محدود‌کننده رشته‌ها و قالب اجتناب می‌کند، فرصت مغتنمی است تا هنر و هنرمند امروزین بی اعتنا به مرزهای جغرافیایی و پندارهای رایج، در قالبی متعالی پیشنهادهای ارزشمندی برای نسل بشر به ارمغان بیاورد.

رویکردی که امید می­‌رود با استمرار آن، جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به کانون مترقی و اثربخش و برای جهانیان تبدیل شود.

تلاش بی شائبه و سخت‌کوشانه دست‌اندرکاران این رویداد ارزشمند فرهنگی را ارج نهاده و توفیق عزیزان را از خدای متعال مسالت دارم. سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارسال نظر: