معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران:

بین ۲۵ تا ۳۰ درصد آوار برداری انجام شد/ استفاده از کانال فاضلاب/ صدای هیچ کسی را از زیر آوار نشنیده‌ایم

کدخبر: 2083767

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: تاکنون بین ۲۵ تا ۳۰ درصد آوار برداری انجام شده است و از این پس سرعت بیشتری هم خواهد داشت زیرا قطعات بزرگ آهنی را برش داده‌ایم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه ساختمان پلاسکو حضور دارد اظهار داشت: به لحاظ حجم بسیار زیاد آهن، عملیات آواربرداری به سختی پیش می‌رود.

وی افزود: از روز گذشته قسمت برشکاری و مهار قطعات سنگین توسط جرثقیل‌های سنگین وزن سرعت آواربرداری را افزایش داده است.

داوری با اشاره به کانال‌هایی که می‌توانستند به افراد زیر آوار برسند، خاطرنشان کرد: مراحلی که حدس می‌زدیم را دنبال کردیم و کانال‌هایی در ساختمان مجاور به سمت پارکینگ و موتورخانه پلاسکو ایجاد کردیم که متاسفانه آنجا کسی نبود. این تونل‌ها از سمت شمال و غرب ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: اطلاعات جدیدی در خصوص آواربرداری و شرایط محل داریم که با بررسی نقشه‌ها مشغول انجام این کار هم هستیم. کار آوار برداری از ضلع شرقی سرعت بیشتری دارد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در خصوص استفاده از کانال فاضلاب برای رسیدن به افراد زیر آوار، گفت: این کانال یکی از گزینه‌های اصلی است و این دریچه فاضلاب در پیاده رو قرار دارد و آهن آلات و آوار زیادی روی آن قرار دارد که پس از تخلیه این آوار می‌توانیم از آن کانال استفاده کنیم.

وی در خصوص میزان و درصد پیشرفت آوار برداری تصریح کرد: تاکنون بین 25 تا 30 درصد آوار برداری انجام شده است و از این پس سرعت بیشتری هم خواهد داشت زیرا قطعات بزرگ آهنی را برش داده‌ایم.

داوری گفت: خبری مستند و موثق از شنیدن صدای افرادی از زیر آوار دریافت نکرده‌ایم. اکنون از سگ‌های زنده یاب و دستگاه‌های اسکنر استفاده می‌کنیم.

وی افزود: بسیاری از آتشنشانان دیروز و امروز شیفت کاری نداشتند اما در محل حضور یافتند ضمن اینکه از قم، کرج و ملارد دوستان همکار آتش نشان به کمکمان آمده‌اند.

ارسال نظر: