جانشین فرمانده کل ارتش در بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو:

آماده‌باش ۱۲ بیمارستان ارتش، یک پایگاه بالگردی و تمام پادگان‌های پایتخت

کدخبر: 2083766

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: ۱۲ بیمارستان ارتش در تهران، یک پایگاه بالگردی در آبیک و تمام پادگان‌های پایتخت برای کمک‌رسانی به ساختمان حادثه دیده پلاسکو آماده‌ باش هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: امیر احمدرضا جانشین فرمانده کل ارتش امروز در بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو در تهران اظهار داشت: از ابتدای این حادثه ارتش مراتب آمادگی خود را اعلام کرد و از نیروی انسانی، تجهیزات مهندسی و بیمارستان‌های ارتش در تهران اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی شد.

وی افزود: بلافاصله پس از حادثه نیروگاه دانشگاه افسری به منطقه اعز ام شدند اما بنا به تشخیص ستاد بحران و با توجه به ازدحام زیاد نیروهای امدادی مقرر شد ارتش به عنوان نیروی پشتیبان حضور داشته باشد و یک دستگاه برش نیز در منطقه باقی ماند.

امیر پوردستان با اشاره به آمادگی ارتش برای کمک به این حادثه خاطرنشان کرد: دژبان مرکز ارتش آمادگی دارد تا در صورت نیاز به نیروهای ناجا کمک کند؛ همچنین ارتش ظرفیت انسانی زیاد و خطرپذیری دارد و می‌تواند با تجهیزات و بالگردهایی که دارد در بحران‌ها کمک کند.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: نیاز است ستاد بحران تفاهمنامه‌ای را با ارتش داشته باشد تا در صورت بروز چنین حوادثی و با توجه به آمادگی و اثرگذاری ارتش بتوانیم کمک‌رسانی به موقع انجام دهیم.

وی با اشاره به آمادگی یگان‌های ارتش برای کمک‌رسانی به این حادثه گفت: تمام پادگان‌های تهران و یک پادگان مهندسی بروجرد در حال آماده باش هستند و همچنین یک پادگان در تهران برای حضور لودر و کمپرسی‌های که در صورت لزوم به منطقه اعزام شوند آمادگی دارد.

امیر پوردستان اضافه کرد: یک پایگاه بالگردی ارتش در آبیک آماده کمک‌رسانی است و همچنین 12 بیمارستانی که ارتش در تهران دارد آماده کمک به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو هستند.

وی در پایان گفت: عمق فاجعه به گونه‌ای است که امدادرسانی بیشتر با حضور نیروهای مختلف امکان‌پذیر نیست.

ارسال نظر: