جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در نمازجمعه ورامین:

برخی مسئولان چشم خود را به بیگانگان و دشمنان قسم خورده ملت ایران دوخته‌اند

کدخبر: 2083761

احسان مصطفوی، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در نمازجمعه ورامین سخنرانی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » متن سخنان احسان مصطفوی، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در نمازجمعه ورامین به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادران و خواهران عزیز!

شما از اوضاع اسفناک و رنج آور منطقه غرب آسیا که مدت زیادی است در اثر سیاست های مستکبرانه ابر قدرت ها، به خاک و خون کشیده شده است، مطلع هستید. امریکای جهانخوار به کمک ایادی گرگ صفت و کودک کش خود مخصوصا رژیم خبیث صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع عربی دست به جنایاتی زده که قلم از نوشتن و زبان از گفتن آن ها شرم دارد. مقاومت مظلومانه مردم یمن با چند هزار کشته و زخمی در برابر ابزار آلات وسیع نظامی عربستان سعودی گواه این مطلب است. عراق و سوریه و افغانستان در جنگ با تروریست های تکفیری وهابی- این عمال پلید استکبار- شرایط مشابهی دارند. اذیت و آزار و خفقان ایجاد شده در عربستان توسط آل سعود و در بحرین توسط آل خلیفه و اخیرا نیز شهادت مظلومانه سه جوان انقلابی بحرینی برای چندمین بار ثابت کرد که حاکمان این کشورها مزدورانی هستند که برای رسیدن به مطامع پست خود، بر ارزش های اسلامی پا گذاشته و به جان و مال انسان ها اهمیتی نمی دهند.

مشاهده می کنیم امت اسلامی گرفتار مشکلات سخت و دشواری شده است که باید به حل فوری آن ها اندیشید. آیا وقت آن نرسیده است که ملت های مسلمان، از این وقایع عبرت گیرند و بدون ترس و واهمه به مقابله با سران مستبد و خونریز خود که در حقیقت تفاله های استکبارند، بپردازند و بر آنها جدی و قاطعانه بشورند؟ لازم است در چنین شرایط خطیر و پیچیده ای تمام مسلمانان با به کارگیری احکام نورانی قرآن کریم از هر گونه تفرق و اختلاف پرهیز کنند و قاطعانه به مقابله با دشمنان مشترک خود بپردازند.

برادران و خواهران عزیز!

امروز کشور عزیز ما ایران علیرغم پیشرفت و ترقی کم نظیر و گسترده دچار مشکلات و مصائب متفاوت و احیانا پیچیده ای شده است که نیازمند شناخت صحیح مشکل و فکر جامع و برنامه ریزی متقن می باشد. حل معضلات کنونی کشور از بیکاری و گرانی و فساد اقتصادی گرفته تا تهاجم فرهنگی و نفوذ سیاسی و امنیتی، مرهون اقدام جهادی و انقلابی مسئولین و تلاش مضاعف آن ها و نیز همکاری و همدلی هم افزای مردم است

مسئولان برای گشودن گره های مسائل گوناگون کشور محتاج نگرش صحیح مدیریتی هستند تا بر اساس آن اقدامات خود را تنظیم نمایند. و چه منبعی شریف تر و دقیق تر از قرآن کریم!

قرآن کریم در داستان عبرت آموز مواجهه حضرت موسی ع و یاران ایشان با فرعونیان می فرماید:

«فَلَمّا تَراءَى الجَمعانِ قالَ أَصحابُ موسى إِنّا لَمُدرَکونَ. قالَ کَلّا إِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدینِ »

هنگامی که دو گروه(اصحاب موسی (ع) و فرعونیان) یکدیگر را دیدند، یاران موسی گفتند: «ما در چنگال فرعونیان گرفتار شدیم»

. ( موسی (ع) ) گفت: «هرگز! یقیناً پروردگارم با من است، بزودی مرا هدایت خواهد کرد

زمانی که حضرت موسی ع و بنی اسرائیل در حال فرار از فرعون و نیروهای تحت فرمان او، به آب می رسند و خود را در معرض محاصره شدن می بینند؛ اطرافیان حضرت موسی ع می ترسند و از گرفتار شدن خود در دست فرعونیان صحبت می کنند اما حضرت موسی ع که تنها نقطه تدبیر و امید خود را معیت و همراهی الهی می بیند استوار و محکم پاسخ می دهد که «هرگز! خدا با من است»

ما باید بدانیم امروز هم راه برون رفت از مصائب دشوار و پیچیده کشور و دشمنی های بیرحمانه و رذالت آمیز قلدران جهانی که سعی دارند ما را در محاصره خود قرار دهند؛ معیت الهی است. که آن هم به فرموده آیات نورانی قرآن مجید در تقوا و نیکوکاری نهفته است آن جا که می فرماید:

اِنَّ اللهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوا وَ الَّذینَ هُم مُحسِنُون‌

خداوند با کسانی است که تقوا پیشه کرده‌اند، و کسانی که نیکوکارند . .

با این وجود متاسفانه عده ای از مسئولین و تصمیم گیران کشور به جای اعتماد به وعده الهی و توجه به ظرفیتهای بیشمار درونی کشور و تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در جوانان، چشم خود را به بیگانگان و دشمنان قسم خورده ملت ایران دوخته و با خنده آنها به وجد آمده و با اخم آن ها بر خود می لرزند؟

کسانی که حل مشکلات کوچک و بزرگ کشور از آب خوردن گرفته تا اشتغال و رشد اقتصادی را به مذاکره با ابرقدرتها و جلب نظر آن ها گره می زنند؛ از این نکته مهم و حیاتی غافلند که اختلاف مستکبرین و زرسالاران بین المللی با جمهوری اسلامی، ریشه ای و بنیادین است و به اصول حتمی و غیر قابل تغییر انقلاب اسلامی نظیر استقلال خواهی و نفی دخالت و سلطه بیگانگان بر می گردد. پرواضح است که آن ها به هیچ راهکاری به جز عقب نشینی ایران اسلامی از تمام مواضع و آرمان های مقدس خود،راضی نمی شوند الا اینکه از تسلیم و عقب نشینی ایران نا امید شوند و احساس عجز کنند. در این شرایط اگر جمهوری اسلامی از برخی مواضع خود موقتا بگذرد؛آن ها وقیحانه جلوتر می آیند تا ایران را از همه اصول اسلامی و انسانی خود برگردانند

از طرف دیگر در توافق با ابرقدرتها به ویژه امریکای مستکبر که حقیقتا شیطان اکبر و طاغوت اعظم است؛ هیچ ضمانت قابل استنادی وجود ندارد که آن ها به تعهدات خود پایبند باشند و جهت گیری خود را بر اساس منافع ناپایدار استعماری خود تغییر ندهند چرا که نهادهای به ظاهر بین المللی نظیر سازمان ملل متحد و شورای امنیت که بر روند صحیح توافقات نظارت می کنند در حقیقت بنده های زرخرید ابرقدرتها هستند که بر اساس خواست آن ها تصمیم گیری کرده و عمل می کنند و متاسفانه در این مدت جز ابراز تاسف خشک زبانی و چند فعالیت کم تاثیر یا بی تاثیر دیگر اقدام خاصی از این سازمان ها دیده نشده است

برادران و خواهران عزیز!

امروز بی نتیجه بودن نگاه به ابرقدرتها و مذاکره با آنها؛ رنگ واقعیت به خود گرفته و به صحنه تجربه گیری و عبرت آموزی رسیده است. مذاکرات اخیر و محصول آن یعنی برجام که با دبدبه و کبکبه فراوان زمینه سازی شد و با زحمت و مشقت بسیار تصویب شد و با دلهره و اضطراب زیادی اجرایی شد؛ خیلی زودتر از آن که توسط رئیس جمهور بعدی امریکا که در رقابت های انتخاباتی، تهدید به پاره کردن برجام کرده بود؛ نقض شود؛ توسط رئیس جمهور فعلی امریکا نقض شد. تمدید تحریم های ده ساله که توسط سنای امریکا تصویب شد و در اثر وتو نکردن رئیس جمهور امریکا به قانون تبدیل شد؛ مصداق نقض برجام است. هر چند اخیرا مسئولین امریکایی حرف از بی اثر کردن این تحریم ها می زنند اما بدیهی است که این نیز سخنی مزورانه و غیر قابل اعتماد است

بدبختانه برخی از مدیران اجرائی کشور به جای تنبه از مسائل اتفاق افتاده حول برجام و تجربه ذی قیمت آن، درصدد توجیه بدعهدی های غیر قابل انکار امریکا هستند و به انتقادات دلسوزانه مردم نه تنها اعتنایی نمی کنند بلکه در پی تحقیر و کوچک شمردن منتقدین می باشند. به طوری که آن ها را زمانی افراطی و بیسواد می خوانند و زمانی دیگر به آن ها استفاده از عینک را برای دیدن نتایج برجام توصیه می کند. اما واقع امر آن است که دستاوردهای تقریبا هیچ برجام را نه تنها با عینک بلکه با میکروسکوپ و ذره بین هم نمی توان دید؛ چرا که اساسا دستاورد خاصی وجود حقیقی ندارد تا بتوان آن را مشاهده نمود

برادران و خواهران عزیز!

وضع اقتصادی کشور و معیشت مردم برای همه ما ملموس و محسوس است و مشکلات و گره های اقتصادی قابل درک است. همه ما بیکاری را با تمام وجود حس می کنیم و از این معضل آسیب های فراوان دیده ایم. از گرانی و فقر موجود در جامعه ناراحتیم. اخبار فسادهای اقتصادی و اختلاس های میلیاردی را می شنویم و تاسف می خوریم. با این وجود عده ای درصددند که فضای پسابرجام را چنان بهشت موعود تصویر کرده و آن را از هرگونه اشکال و ایرادی منزه نمایند. امیدواریم مسئولین دولتی و غیر دولتی هر چه زودتر به خود آیند و راه حل اصلی معضلات اقتصادی کشور را که همان اقتصاد مقاومتی است یافته و آن را مجدانه پیگیری کنند.

اکنون به وضوح روشن است که راه حل مشکلات اقتصادی، تقویت ساخت درونی کشور و نگاه به طرفیت های سرشار داخلی و به کارگیری اصول غیر قابل خدشه اقتصاد مقاومتی است. . اقتصاد مقاومتی با نگاه درونزا و برونگرا و تکیه به تولید داخلی تا حد قابل قبولی در برابر تکانه های بین المللی مقاوم بوده و وابستگی به اقتصادهای خارجی را به حداقل لازم می رساند.

اما درباره فرهنگ و مسائل اجتماعی نیز جامعه ما در معرض آسیب های متفاوت و گسترده ای قرار گرفته است.قطعا از اساسی ترین ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی، پایه های فرهنگی مردم است. هنگامی که عده زیادی از مردم به جای حمایت از تولیدات داخلی تحت تاثیر فرهنگ غلط اشرافیگری و یا چشم و هم چشمی از کالاهای خارجی استفاده می کنند و به جای رونق بازار کسب و کار ایران و اشتغالزایی برای جوانان ایرانی، برای جوانان چینی و اروپایی و امریکایی شغل ایجاد می کنند؛ نباید انتظار بهبود چشمگیر اقتصاد کشور را داشته باشیم. بدیهی است که با همت همگانی و جدی مردم و حمایت آن ها از کالاهای ایرانی راه تقویت تولید داخلی که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است هموار می شود.

متاسفانه امروز شاهدیم که نشت تفکر اشرافیگری در مسئولین، پدیده زشت و دور از انصاف حقوق های نجومی را رقم زده که با جرئت می توان گفت از مصادیق بارز تهاجم به ارزش های انقلاب است..

برادران و خواهران عزیز!

احتمالا درباره گورخوابهای قبرستان نصیرآباد شهریار مطالب ناخوشایندی را شنیده اید و اوضاع رقت بار زندگی آن ها به گوشتان خورده است. تعدادی زن و مرد و کودک بی خانمان که شب ها برای در امان ماندن از سرما مجبورند به گورها پناه ببرند و در سخت ترین شرایط روزگار بگذرانند. آیا مسئولان نجومی بگیر و پول پرست در خلق چنین صحنه های تاثر برانگیز و آزار دهنده ای بی تقصیرند؟!

یاد خمینی کبیر (ره) به خیر که فرمود:« این مستمندها، فقیرها عیال خدا هستند.... اداره باید بشوند اینها ... به داد اینها برسید...نباید حالا مثل انوقت باشد یک دسته ان بالا ها بنشینند و تفریح بکنند و پایشان را رو هم بیندازند و لم بدهند به مبلهای گران قیمت و بخندند به این جمعیتهای زحمتکش»

لازم است با نجومی بگیران بی لیاقت با شدت و حدت کافی عمل کرد تا دیگر کسی از این اقدامات خائنانه انجام ندهد. قاطعانه از قوه قضائیه می خواهیم در صورت تعلل قوه مجریه در معرفی خاطیان، خود به صورت جدی وارد قضیه شده و اقدامات جزایی ضروری را انجام دهد.

به عنوان نکته پایانی؛امیدوارم با شکل گیری روحیه خودباوری و عزت نفس ملی در مردم و جوانان از یک طرف و دشمن شناسی صحیح و تشخیص به موقع تحرکات خصمانه دشمن از ظرف دیگر؛ روز به روز شاهد گسترش نفوذ اسلام در جهان و پیشرفت مادی و معنوی کشور عزیزمان ایران باشیم.

وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ﴿۱۳۹﴾ و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید !

ارسال نظر: