مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی:

۲ تونل به طبقات منفی ۱ و ۲ پلاسکو ایجاد کردیم/ هنوز راهی باز نشده است

کدخبر: 2083733

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت: دو تونل به طبقات منفی یک و دو زده‌ایم اما هنوز راه ورودی باز نشده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:شریف‌زاده مدیرعامل سازمان آتش‌‌نشانی در خصوص آخرین وضعیت عملیات نجات و امدادرسانی به آتش‌نشانان گرفتار شده در آوار ساختما پلاسکو اظهار داشت: از دیروز تا کنون بی‌وقفه عملیات نجات و آواربرداری در حال انجام است.

وی در خصوص اینکه چرا هنوز آمار دقیقی از افراد گرفتار شده در زیر آوار وجود ندارد، گفت:‌ برخی افراد به صورت داوطلبان در زمان عملیات به محل اعزام شدند و شیفت‌شان نبوده است به همین دلیل نمی‌توان آمار دقیقی ارائه داد.

شریف‌زاده با بیان اینکه پیام رهبر انقلاب جان تازه‌ای به آتش‌‌نشانان داد، افزود: پیام رهبر انقلاب به آتش‌نشانان روحیه مضاعف بخشید و با تلاشی چندین برابر در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: دو تونل به طبقات منفی یک و دو زده‌ایم اما هنوز راه ورودی باز نشده است ضمن اینکه با دستگاه‌های زنده‌یاب و سگ‌ها نیز در حال جست‌وجو هستیم؛ طبقات منفی یک و منفی دو مملو از پارچه است هر آواری که بر می‌داریم اکسیژن به کانون آتش می‌رسد و باعث شعله ور شدن آن می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌‌نشانی تصریح کرد:‌برش آهن‌ها کار بسیار دقیقی است و هرگونه بی‌دقتی می‌تواند جان همکارانی که زنده مانده‌اند و کسانی که در حال عملیات جست‌وجو هستند را به خطر بیندازد.

وی تأکید کرد: مشکل نیروی انسانی و تجهیزات نداریم و هم اکنون در 6 نقطه تهران عملیات حریق و نجات در حال انجام است. به عبارتی دیگر در کنار عملیات پلاسکو به اقدامات دیگرمان نیز رسیدگی می‌کنیم.

شریف‌زاده از مردم خواست از تجمع در این محل خودداری کنند و افزود: برخی مردم دیشب با دستگاه جوش و جرثقیل به اینجا آمدند و اعلام آمادگی کردند اما کمکی نیاز نداریم و امکانات خودمان کافی است.

وی تصریح کرد:‌ حال یکی از آتش‌نشان وخیم است. هم اکنون 4 نفر تحت مراقبت‌های ویژه هستند و مابقی افراد از بیمارستان مرخص شده‌اند.

ارسال نظر: