با حضور در محل ریزش ساختمان پلاسکو عنوان شد

جهانگیری: همه امکانات برای کمک‌رسانی بسیج شده است/ وزیر بهداشت: تمام بیمارستان‌ها آماده‌باش هستند

کدخبر: 2083667

معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت با حضور در محل حادثه فروریخت ساختمان پلاسکو بر اثر‌ آتش‌سوزی گزارشی از وضعیت امدادرسانی و مدیریت حادثه ارائه کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبر صداوسیما با بیان اینکه بر اثر آتش‌سوزی تعدادی از نیروهای ما و جمعی از آتش‌نشانان و نیروهای امدادی که در محل حاضر بودند، گرفتار حادثه شدند، گفت: همه امکانات دولت در خدمت ملت هست و حتماً با تمام توان اجرایی،دستگاه‌های مختلف و نیروهای مسلح، همه بسیج خواهند شد که در اولین فرصت آواربرداری انجام شود و تا جایی که ممکن است کسانی که گرفتار شده‌اند سالم نجات پیدا کنند.

وی افزود: بخش درمان کشور آمادگی کامل دارد و بیمارستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند تا از تمام امکانات‌شان برای کمک به مصدومین احتمالی استفاده شود.

جهانگیری با بیان اینکه پس از عبور از این بحران و اتمام مرحله اول باید به مسائل مشابه رسیدگی و بررسی شود، اظهار داشت: باید علل حادثه و اینکه چگونه یک آتش‌سوزی موجب فروریخت ساختمان به این بزرگی می‌شود مورد بررسی قرار گیرد تا پیشگیری‌های لازم را در این مورد انجام دهیم.

همچنین حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر پیرامون وضعیت رسیدگی نیروهای امدادی و بیمارستان‌ها به این حادثه اظهار داشت: نیروهای امدادی و بیمارستان‌های اطراف در حال آماده‌باش هستند و همکاران پزشک و اورژانس کشور مستقر هستند.

وی افزود: تاکنون سه نفر منتقل شده‌اند که یک نفر از آنها حال‌شان نامساعد است و بقیه شرایط نسبتا خوبی دارند. البته شکستگی‌هایی هست که کار درمان‌شان شروع شده است. همچنین 47 نفر هم سرپایی درمان شدند.

وی افزود:‌در عین حال همه چیز از نظر بهداشت و درمان تحت کنترل است و نیروهای ما در وضعیت آماده‌باش هستند. امیدواریم که کسانی که احیانا زیر آوار هستند تعداد‌شان کم هستند و در عین حال بتوانیم از نظر پزشکی کمکی به آنها انجام دهیم.

ارسال نظر: