باران به کمک آلودگی شهرهای صنعتی می‌آید

کاهش میزان غلظت آلاینده‌ها از بعدازظهر امروز/ کاهش دما ۸ درجه‌ای دما از هفته آینده

کدخبر: 2083613

کارشناس هواشناسی از کاهش میزان غلظت آلاینده‌های هوا از بعدازظهر امروز با بارش باران در شهرهای صنعتی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد اصغری افزود: در روزهای جاری همچنان مهمترین پدیده مخصوصاً در مناطق صنعتی افزایش میزان آلاینده هاست که پایتخت رتبه اول را در بالاترین میزان آلاینده ها دارد و پس از تهران، اصفهان، کرج و قزوین رتبه های بعدی را داشته است.

وی با بیان اینکه از امروز بعدازظهر از غلظت آلاینده ها کاسته خواهد شد گفت: موج جدیدی از شمال کشور وارد شده که بارندگی ناشی از ورود این موج صبح امروز در انزلی مشهود بوده است.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: موج جدید بارشی به تدریج عرض های جنوبی تر از جمله خوزستان، آبادان و اهواز را در بر می گیرد.

اصغری با بیان اینکه موج جدید بارشی در روزهای آینده به شرق کشور نزدیک می شود خاطرنشان کرد: در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، فارس و بوشهر بارندگی قابل توجهی پیش بینی می شود.

وی هسته بارندگی ها را در جنوب شرق و شمال غرب عنوان کرد و گفت: هفته آینده در همه استان ها حداقل یک بار بارندگی را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی با اشاره به بارندگی در تهران نیز گفت: در تهران به تناوب از فردا تا اواسط هفته آینده در چند نوبت بارندگی خواهیم داشت.

اصغری از کاهش دما در هفته اول بهمن ماه خبر داد و گفت: هفته آینده روزهای سردی را در پیش داریم به گونه ای که در شمال شرق کشور کاهش دما از شنبه تا پنجشنبه به 7 تا 8 درجه سانتیگراد نیز می رسد.

ارسال نظر: