نامزد سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل:

باید مراقب ایران باشیم برجام را نقض نکند!

کدخبر: 2083594

"نیکی هیلی"، نامزد سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در جلسه کسب رأی اعتماد در کنگره آمریکا گفت معتقدم حالا که این توافق تصویب شده ما باید آنها را در قبال آن پاسخگو نگه داریم و بر آنها نظارت کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از تلویزیون خبرگزاری ای پی تی ان، هان نیکی آر هِیلی، فرماندار ایالت کارولینای شمالی و نامزد سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در دولت ترامپ روز چهارشنبه در جلسه کسب رأی اعتماد در کنگره آمریکا گفت: اقدام سودمند این است که ببینیم آیا ایران به تعهداتش پایبند است یا خیر و اگر موارد نقضی مشاهده کردیم مطابق آن اقداماتی انجام دهیم.

سناتور تیم کین از وی پرسید شما اشاره کردید که مخالف توافق هسته ای ایران هستید، آیا از اقدام یکجانبه آمریکا برای لغو این توافق در این لحظه حمایت می کنید؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، هیلی در پاسخ گفت: «من فکر می کنم آنچه که در این لحظه سودمندتر است این است که ما به همه جزئیات توافق هسته ای ایران نگاه کنیم، ببینیم که در واقع، آیا ایران به تعهداتش پایبند است یا خیر و اگر موارد نقضی مشاهده کنیم مطابق آن اقداماتی انجام دهیم. من فکر می کنم نظارت بر آن خیلی مهم است.»

وی مدعی شد: «کاری که ما انجام دادیم این بود به این دولت حامی تروریسم (مقاومت) مجوزی دوباره دادیم. حتی بعد از گذشت ده سال هیچ مانعی برای ساخت بمب هسته ای برای آنها وجود نخواهد داشت. ما میلیاردها دلار به آنها دادیم تا این کار را انجام دهند، بنابراین من معتقدم حالا که این توافق تصویب شده ما باید آنها را در قبال آن پاسخگو نگه داریم و بر آنها نظارت کنیم.»

سناتور کین در ادامه گفت: من به شما توصیه می کنم متن توافق هسته ای ایران را بخوانید، زیرا آنچه که شما اکنون در مورد این توافق گفتید کاملاً غلط است.

ارسال نظر: