مسئولیت باخت صد در صد برعهده من است

سعداوی: تاخیر در شروع بازی روی تمرکز بازیکنان تاثیر منفی گذاشت

کدخبر: 2083571

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: نتوانستیم آنطور که باید و شاید کار تاکتیکی کنیم و باید قبول کنیم وقتی در دقیقه اول مقابل پرسپولیس گل می‌خورید کار سخت می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نعیم سعداوی بعد از شکست 3 بر صفر مقابل پرسپولیس در نشست خبری گفت: قبل از اینکه بخواهم به بازی بپردازم به لحاظ ذهنی آمادگی بازی را داشتیم و شناخت خوبی از پرسپولیس داشتیم اما فرصت لازم را در اختیار نداشتیم و با یک جلسه تمرین مقابل پرسپولیس بازی کردیم. نتوانستیم آنطور که باید و شاید کار تاکتیکی کنیم و باید قبول کنیم وقتی در دقیقه اول مقابل پرسپولیس گل می‌خورید کار سخت می‌شود. قبل از شروع بازی 25 دقیقه تاخیر داشت و این مساله روی تمرکز بازیکنان تاثیر منفی گذاشت. باید با تمام وجود از هواداران عذرخواهی کنم. آنها ما را کاملا تشویق کردند اما ما با این شکل باختیم. مسئولیت باخت صددرصد برعهده من است اما شک نکنید آینده خوبی در انتظار فولاد و بازیکنان خوبش است. باید این جوانان حمایت شوند. طبیعت فوتبال همین است. قرار نیست همیشه خوب باشیم. گاهی اوقات هم ممکن است به هر دلیلی خوب نباشیم.

سرمربی فولاد افزود: مهم‌ترین دلیل باخت ما به پرسپویلس همان 10 دقیقه اول بود که دو گل خوردیم. حریف مهره‌های با کیفیتی دارد یا باید دفاع مطلق می‌کردیم یا برای جبران می‌آمدیم که ما راه دوم را انتخاب کردیم. تمام تعویض‌های ما تهاجمی بود و تلاش کردیم که به گل برسیم اما حریف روی ضدحملات موقعیت گل پیدا می‌کرد.

وی در مورد اینکه چرا برخی بازیکنان از جمله ساسان انصاری عصبانی بودند، گفت: حرف شما را می‌پذیرم و شاید دلیل‌ آن چیز دیگری بود اما ما به دنبال این بودیم که این نتیجه را جبران کنیم و شرمنده هواداران شدیم. آن هم در روزی که آنها آمدند و حمایت کردند. دوست نداشتیم در شهر خودمان این اتفاقات بیفتد اما افتاد. ما اصلا به چنین باختی فکر نمی‌‌کردیم و به تیم خودم فکر می‌‌کردم و شناختی که از حریف داشتم. ما خیلی خوب نقاط فنی را انتقال دادیم اما برخی مواقع اتفاقات غیرمترقبه رخ می‌دهد و همچنین اشتباهات فنی نیز غیرقابل پیش‌بینی است اما ما امروز با تمام وجود بازی کردیم و من از همه بازیکنان تشکر می‌کنم. ضمن اینکه هنوز هم فرصت داریم و اتفاق خاصی رخ نداده و جا برای جبران وجود دارد و تا پایان فصل این مسیر را با این هواداران ادامه می‌دهیم و فقط امیدوارم در انتها سرمان مقابل هواداران بالا باشد.

سرمربی فولاد در مورد اینکه آیا از بازیکنان خارجی جدید این تیم راضی هست یا خیر گفت: ارنست بازیکن جدید ما چند ماهی از شرایط بازی دور بوده و نیاز به زمان دارد. او بازیکن با کیفیتی است و شرایط این بازی برایش سخت بود. ما دو بر صفر عقب بودیم و کار این بازیکن سخت شده بود اما در آینده ارنست بازیکنی می‌شود که به کار تیم خواهد آمد.

وی افزود: از اول فصل تا حالا فشار کل لیگ روی 12-13 بازیکن بوده و ما نیاز داریم در ادامه بازیکن جذب کنیم تا شرایط بهتر شود. نمی‌خواستم این موضوع را از اول مطرح کنم که بگویند بهانه‌جویی می‌کنند اما مسئولیت شکست را قبول نکردند ولی به تیمم امیدوار هستم.

وی در مورد جماعتی گفت: باید بگویم شما می‌توانید به دو نوع بازیکن برخورد کنید. یا بازیکن خودش تصمیم بگیرد که برود یا مجموعه باشگاه تصمیم بگیرد که او جدا شود. جماعتی بازیکن با تکنیکی است اما روند خوبی در فولاد داشت. نباید احساسی می‌شد. او می‌خواست کارش را در محیط جدید دنبال کند تا شاید برایش بهتر باشد. ما هم مخالفتی نکردیم. برای او و اکبر ایمانی آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

سعداوی در مورد حضور بختیار رحمانی گفت: بله از فردا او با ما تمرین می‌کند و می‌تواند در هفته آینده برای ما به میدان برود. میثم دورقی هم دو سه ساعت پیش به جمع ما اضافه شد. یک جای خالی دیگر داریم که تلاش می‌کنیم نیازمان را در این جا هم برطرف کنیم.

سرمربی فولاد خوزستان با اشاره به اینکه می‌خواهد چند نکته را در پایان نشست بگوید، گفت: باید مطالبی را بیان کنم که به فوتبال ما آسیب می‌زند. اگر یک بازیکن با ما قرارداد داشته باشد و سپس همین بازیکن به سربازی برود به چه دلیل چنین اتفاقی رخ می‌دهد. چرا یک تیم باید به راحتی بازیکنان تیم‌های دیگر را بگیرد. در مورد یک ملی‌پوش ما در رده‌های پایه هم همین اتفاق دارد می‌افتد. به آن بازیکن می‌گویند ترک تحصیل کن و به سربازی بیا. این خیلی بد است. در نفت آبادان هم همین اتفاق در حال رخ دادن است. مسئولان فدراسیون فوتبال و حوزه نظام‌وظیفه باید به این مسائل رسیدگی کنند.

سعداوی افزود: در فوتبال حرفه‌ای تیم‌ها باید در محیطی برابر با یکدیگر رقابت کنند. این محیط الان برابر نیست. شک نکنید مگر می‌شود یک بازیکن 10 دقیقه برای یک باشگاه بازی کند. پول یک نیم‌فصل را بگیرد و بعد بگوید یک نیم‌فصل بازی کرده‌ام و به راحتی به باشگاه دیگری برود و آب هم از آب تکان نخورد مردم اهواز دین‌شان را به این کشور ادا کرده‌اند. چرا چنین اتفاقاتی می‌‌افتد.

سرمربی فولاد با اشاره به اختصاص 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه به تماشاگران تیم میهمان گفت: مگر قانون نمی‌گوید نود درصد ورزشگاه باید در اختیار تماشاگران تیم میزبان باشد اما چرا این اتفاق در اهواز رخ می‌دهد. چه مرجعی، چه مسئولی و چه گروهی مسئول احقاق حق هستند؟ تا کی باید ساکت بمانیم و در فوتبال حرفه‌ای چنین اتفاقاتی رخ بدهد؟ باید فکری به حال این فوتبال کرد. فکری اساسی کرد تا تیم‌ها در یک محیط عادلانه و برابر با هم رقابت کنند. در این شرایط رسیدن به مقام قهرمانی و کسب رتبه‌های بالاتر شیرین‌تر و جذاب‌تر است. آیا این موضوع ها را که گفتم پیگیری خواهید کرد؟ ما هم از ناحیه داوری متضرر شده‌ایم اما سیاست باشگاه ما این گونه نیست. ما هم اشتباه داوری به ضرر‌مان رخ داده. مقابل استقلال هم همین شرایط برایمان پیش آمد اما مانور تبلیغاتی روی داوری نکردیم و قشر زحمت‌کش داوری را زیرسوال نبردیم. سیاست باشگاه ما چیز دیگری است. ما به دنبال برابری و عدالت هستیم. اگر قرار است یک داور تا اطلاع ثانوی محروم شود در مورد باشگاه خاص هم اشتباه شود چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟

سعداوی گفت: وقتی داور را محروم می‌کنیم چطور می‌خواهیم اعتمادبه نفسش را برگردانیم. با او برخورد می‌کنیم و انتظار داریم کیفیتش را حفظ کند. در تهران هواداران یکی از تیم‌های معروف تهرانی علیه بهترین داور دنیا شعار سر دادند و اتفاقی نیفتاد. در واقع بدترین الفاظ را به کار بردند و اتفاقی نیفتد. همه می‌دانیم کدام تیم را می‌گویند. باید همه چیز عادلانه باشد اما فضای عدالت نیست. این امتیازات خاص و ویژه وجود دارد و معتقدم که نباید تبعیضی باشد.

منبع: فارس

ارسال نظر: