شیخ‌طادی در واکنش به عدم انتخاب "امپراطور جهنم":

تبعات سیاست‌گذاری حوزه سیاست خارجی در دیپلماسی فرهنگی رخنه کرده است

کدخبر: 2083457

کارگردان "امپراطور جهنم» در واکنش به عدم انتخاب این فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر گفت: به نظرم سیاست‌گذاری کلانی که امروزه در سطح سیاست خارجی بنا نهاده شده، تبعاتش در دیپلماسی فرهنگی‌مان رخنه کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، فیلم «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ طادی، از جمله فیلم هایی است که با وجود اینکه در سکوت کامل خبری ساخته شد، ولی به دلیل عدم راهیابی به بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حاشیه هایی زیادی را به همراه داشته است.

فیلمی که به موضوع شکل گیری جریان داعش و نقش آل سعود و توافق عبری - عربی در منطقه خاورمیانه می پردازد و با وجود بازیگران مطرح سینما از جمله علی نصیریان، علیرام نورایی، فرخ نعمتی، حبیب دهقان نسب، صبا کمالی، کورش زارعی، عنایت شفیعی ولی به خاطر داستانش نتوانست نظر اعضای هیئت انتخاب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را جلب کند.

پرویز شیخ طادی درباره دلیل عدم انتخاب «امپراطور جهنم» در این دوره از جشنواره فیلم فجر در گفتگویی تلویزیونی گفت: مسئله امسال و یا اعضای هیئت انتخاب نیستند؛ چرا که به نظرم سیاست گذاری کلانی که امروزه در سطح سیاست خارجی ما بنا نهاده شده، تبعاتش در دیپلماسی فرهنگی ما رخنه کرده و آن را تحت تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: الان چند سالی است که جشنواره فیلم فجر پرچم سفید دارد و پرچم ایران را حمل نمی کند، در حقیقت یک پرچم سفید بی طرف دارد که نه منافع ملی و نه منافع منطقه را در نظر می گیرد.

گفتنی است، رئیس سازمان سینمایی با انتشار متنی از عملکرد هیئت انتخاب در رد «امپراطور جهنم» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر امسال دفاع کرده است.

ارسال نظر: