یک منبع آگاه در موصل در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین» خبر داد:

هفت منطقه تا آزادسازی کامل شرق موصل + عکس

کدخبر: 2083351

یک منبع آگاه در موصل با اشاره به پیشروی نیروهای ضدتروریسم در ساحل و مناطق شرقی این شهر اظهار داشت: تاکنون ۶۰ منطقه از مجموع ۶۷ منطقه در ساحل شرقی موصل آزاد شده که تنها  ۷ منطقه تا آزادسازی کامل مناطق شرقی  این استان باقیمانده است.

یک منبع آگاه در موصل در گفتگو با خبرنگار نسیم آنلاین با اشاره به پیشروی نیروهای عراقی در مناطق مختلف شرق موصل اظهار داشت: روز گذشته نیروهای ضدتروریست عراق با پیشروی در ساحل شرقی موصل بارگاه حضرت یونس (ع) را آزاد کردند. گروه تروریستی داعش در اولین ماه های اشغال موصل با استفاده از مواد انفجاری اقدام به انهدام این بارگاه کرد که انتشار تصاویر آن موج رسانه ای عجیبی را در آن زمان در رسانه های مختلف جهان ایجاد کرد.

به گفته این منبع آگاه عناصر مسلح داعش با انفجار پل سوم دجله به دنبال قطع ارتباط بین دو ساحل شرقی و غربی شهر و ایجاد اختلال در روند عملیات نیروهای ضد تروریسم عراقی در مناطق شرقی هستند. این اقدام داعش در حالی انجام می‌شود که تا کنون ۶۰ منطقه از مجموع ۶۷ منطقه در ساحل شرقی موصل آزاد شده و تنها هفت منطقه تا آزادسازی کامل مناطق شرقی این استان باقی مانده است.

وی با بیان اینکه با اتمام عملیات آزدساری ساحل شرقی موصل فاز ششم عملیات آزادسازی این استان آغاز خواهد شد گفت: فاز ششم عملیات موصل شامل پاکسازی ساحل غربی این استان می شود که در این مرحله از عملیات نیز نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) برای آزادسازی شهر تلعفر که یکی از بزرگترین شهرهای ترکمن نشین عراق می باشدوارد عملیات می‌شوند.

این منبع آگاه در پایان تاکید کرد: با انفجار پل‌های دجله از سوی داعش که مناطق شرقی و غربی ساحلی موصل را به یکدیگر متصل می‌کند نیروهای عمل کننده در این شهر برای انتقال درگیری ها به سمت غرب موصل از پل های شناوراستفاده می‌کنند و امید است که در روزهای آینده با تثبیت اهداف آزاد شده در ساحل شرقی ادامه عملیات در مناطق غربی این شهر دنبال شود.

ارسال نظر: