۶۰ شاعر در شب‌های شعر انقلاب شعرخوانی می‌کنند

کدخبر: 2083217

برنامه‌های سومین دوره شب‌های شعر انقلاب اعلام شد. قرار است این دوره از مراسم در شهرهای مشهد، قم و تهران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست رسانه‌ای سومین دوره شب‌های شعر انقلاب با حضور علی‌محمد مودب مدیر عامل موسسه شهرستان ادب، مرتضی امیری اسفندقه دبیر این دوره، علیرضا قزوه مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و محمود حبیبی کسبی از اعضای هیئت اجرایی صبح امروز، 27 دی‌ماه در شهرستان ادب برگزار شد.

حبیبی کسبی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه این دوره از شب‌های شعر انقلاب در سه استان کشور برگزار می‌شود، گفت: امسال قرار است پنج برنامه در سه استان برگزار می‌شود. هیئت علمی و اجرایی این برنامه از ابتدای مهرماه جلسات خود را تشکیل داد تا سه استان و شاعران حاضر در این دوره را مشخص کردند.

وی با بیان اینکه سومین دوره شب‌های شعر انقلاب با مشارکت پنج نهاد برگزار می‌شود، افزود: افتتاحیه این مراسم در اول بهمن‌ماه، ساعت 18 در سالن همایش‌های آستان قدس در شهر مشهد برگزار می‌شود. قرار است در این مراسم علاوه بر شعرخوانی شاعران، از چندتن از شاعران پیشکسوت استان خراسان، غلامرضا شکوهی، محمدحسین جعفریان و مصطفی محدثی خراسانی و از محمدکاظم کاظمی به عنوان شاعر خراسان بزرگ تجلیل شود.

به گفته حبیبی کسبی؛ دومین برنامه از شب‌های شعر انقلاب امسال در ششم بهمن‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی شهر قم برگزار می‌شود. قرار است در این برنامه که ساعت 18 برگزار خواهد شد، از محمدعلی مجاهدی، غلامرضا سازگار و ناصر فیض تجلیل شود. همچنین سومین برنامه نیز به مدت سه شب از دهم تا دوازدهم بهمن‌ماه در فرهنگسرای اندیشه، دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: قرار است در روز دهم‌ بهمن‌ماه در فرهنگسرای اندیشه از زنده‌یاد آقاسی و در روز یازدهم بهمن‌ماه از سیدحسن حسینی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران تجلیل به عمل آید. اختتامیه سومین دوره شب‌های شعر انقلاب نیز ساعت 18 در روز دوازدهم بهمن‌ماه در تالار سوره حوزه با تجلیل از قادر طهماسبی برگزار می‌شود.

حبیبی کسبی یادآور شد: در این دوره 60 شاعر شعرخوانی خواهند کرد که از این جمله می‌توان به پرویز بیگی حبیب‌آبادی، حسین اسرافیلی، سعید بیابانکی، فاطمه نانی‌زاد، زکریا اخلاقی، محمود اکرامی‌فر، سیمین‌دخت وحیدی، علی انسانی و ... اشاره کرد.

ارسال نظر: