با حضور روحانی و حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی

مراسم هفتم درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام آغاز شد/ ناطق نوری: هاشمی صبر را ذلّه کرده بود

کدخبر: 2083046

مراسم هفتم درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعد از ظهر امروز در حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مراسم هفتم درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعد از ظهر امروز در حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد.

در این مراسم حسن روحانی رئیس جمهور، همسر و فرزندان آیت الله هاشمی، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام ناطق نوری، یادگاران معزز امام سید حسن خمینی و سید علی خمینی، دکتر محمد رضا عارف، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، دکتر سید محمد رضا خاتمی، عباس عراقچی، تخت روانچی، محمد رضا تابش برخی از اعضای هیات دولت، تعدادی از نمایندگان مجلس و بسیاری از شخصیت های سیاسی کشور در مراسم هفتم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام خمینی حضور دارند.

ناطق‌نوری در مراسم هفتمین روز درگذشت یار صدیق امام: آیت‌الله هاشمی یادآور شکنجه‌ها و ناملایمتی‌ها بود

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در سخنرانی به مناسبت هفتمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی عنوان کرد: ارتحال عالم عالیقدر روحانی مبارز و محقق قرآن، سیاستمدار و مدیری مدبر و مقتدر آیت‌الله هاشمی را به پیشگاه حضرت ولیعصر امام بزرگوار و محضر مقام معطم رهبری و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم.

او افزود: آیت‌الله هاشمی یادآور شکنجه‌ها و همدل انقلاب در تمامی ناملایمتی‌ها بود و یک یار وفادار و هوشیار بود و از خداوند برای آن شخصیت کم‌نظیر علو درجات را خواستارم.

ناطق نوری یادآور شد: وقتی قرار شد در این مجلس سخنران باشم، جست‌وجو کردم که چه آیاتی را باید قرائت کنم. البته آیات زیادی امد که تمامی آنها در حد شخصیت آیت‌الله هاشمی بود؛ آیاتی که به حق آقای هاشمی مصداق آنها بود.

- من بیش از ۵۰ سال با مرحوم هاشمی بودم، می توانم شهادت بدهم که کاری به غیر از برای خدا انجام نمی داد

- از نمونه های کار برای خدا در نزد هاشمی این است که در سال های مبارزه امام در نجف از ایشان خواست که به ایران نیاید اما هاشمی به امام گفت نهضت و انقلاب به من احتیاج داردمن باید به ایران بروم. آمد و دستگیر شد.

- درس دیگر هاشمی صبر و مقاومت است. هاشمی صبر را ذله کرده بود

- من گاهی اوقات از این همه صبر و مقاومت این مرد می ماندم.

ارسال نظر: