وحید دستجردی در نشست خبری:

جبهه مردمی در انتخابات ۹۶ کاندیدای واحد خواهد داشت/ برای انتخابات شوراها برنامه داریم

کدخبر: 2083041

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت که جبهه متبوعش در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم کاندیدای واحد خواهد داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که عصر امروز (یکشنبه، 26 دی) برگزار شد، با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: امیدواریم که غفران و واسعه شامل حال ایشان شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم، درباره انتخابات شورای شهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای مهدی چمران عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی است، برنامه‌هایی داریم که البته این برنامه‌ها در حاشیه برنامه اصلی جبهه در انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه ائتلاف، جزو مسائلی است که در طول زمان مشخص می‌شود، تصریح کرد: مجمع عمومی براساس شاخص‌های مصوب هیئت‌رئیسه، کاندیداها را مشخص خواهد کرد و در نهایت به ائتلاف خواهند رسید. در این جبهه، نیروهای ارزشی و دلسوزان نظام هستند که نمی‌توانند به بحث‌های مربوط به انتخابات شورای شهر وارد شوند، چرا که عده و جمعیت زیادی در جریان انتخابات شورای شهر باید انتخاب و کاندید شوند و جز در حاشیه به بحث شوراها نپرداختیم.

دستجردی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه مهمترین مسئله حال حاضر انقلاب اسلامی چیست، گفت: امروز معضلاتی را در نظام اجرایی کشور داریم که قابل چشم‌پوشی نیست. رکود بی‌سابقه، بیکاری، مشکلات اقتصادی، حقوقهای نجومی و گرفتاریهای سیستم بانکی از معضلات کشور است. برنامه ما این است که در مرحله نخست وحدت ایجاد کنیم تا این وحدت بین نیروهای انقلابی حفظ شود و دوم اینکه کاندیدایی داشته باشیم که این وحدت را حفظ کند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، با بیان اینکه 7 بهمن با حضور 2 هزار نفر مجمع عمومی جبهه برگزار می شود که از سراسر استانها در آن حضور خواهند داشت، گفت: بهمن، اسفند و اردیبهشت مجمع عمومی را برگزار خواهیم کرد. البته در بین این مجامع جلسات فراوانی خواهیم داشت. در استانها نیز چند روز پیش مجامع استانی داشتیم که مهمانان آن 300 نفر از هر استان بود.

وی افزود: جلسات کمیته‌های مختلف از جمله بانوان و ورزشکاران نیز در اواخر هفته و هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

دستجردی با بیان اینکه جبهه مردمی دست هر گروهی را که در جهت گفتمان مردمسالاری حرکت کند، می‌فشارد و مذاکرات مختلفی در این باره صورت گرفته و ادامه دارد، گفت: این جبهه با حضور تشکلهایی که حامی انقلاب هستند، شکل گرفته و ممکن است در این میان برخی سوء‌ تفاهمات وجود داشته باشد، اما تلاش می‌کنیم برای وحدت آنها را جلب کنیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: نظر جبهه، «نه» قاطع به وضع اجرایی موجود در کشور است. آنچه را که در سیستم اجرایی کشور می‌بینیم در شأن ملت نمی‌بینیم. بنابراین برای اصلاح این وضع تلاش می‌کنیم. این تلاش به معنای آری یا نه گفتن به کسی نیست بلکه به معنای آری گفتن به اصلاح وضع موجود است. ما در جهت وحدت معتقدان به مرامنامه جبهه تلاش می‌کنیم. همه نظرات پیشنهادی و نقدها برای ما قابل پذیرش است.

وی با بیان اینکه ما به یک کاندیدا خواهیم رسید که از پایین به بالای جبهه معرفی خواهد شد، به طوری که تا به امروز شاهد چنین دموکراسی در کشور نبودیم، تصریح کرد: برنامه‌های جبهه دوگانه است؛ ایجاد وحدت و پیگیری مطالبات مردم. البته برنامه کوتاه مدت جبهه نیز انتخابات پیش‌رو است.

دستجردی با اشاره به برنامه جبهه در خصوص مسائل زنان نیز خاطر نشان کرد: همه‌ فکر ما این است که جبهه مردمی، جبهه‌ای ماندگار برای پیگیری مطالبات مردم باشد. از این به بعد بیانیه‌هایی را خواهیم داد تا حضور گسترده‌تر جبهه مشهود باشد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه کدام یک از جریانات اصولگرایان محوریت این جبهه را نپذیرفتند، گفت: همه کسانی که معتقدند مشکلات کشور باید حل شود به حامیان این جبهه پیوسته‌اند که افراد تاثیرگذار در این جمع هستند. با جبهه پایداری درحال مذاکره هستیم و این مذاکرات ادامه دارد.

وی درباره مجوز فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: کارهایی در این زمینه انجام شده و ادامه دارد و فکر نمی‌کنم مانعی برای گرفتن مجوز وجود داشته باشد. این جبهه فراجناحی و فراحزبی است؛ کسانی حامی این جبهه هستند که مربوط به تفکرات مختلف هستند. ساز و کار جبهه از مجامع پایین، استانی و تشکلها است، 22 صنف برای شرکت در مجمع ملی نمایندگان خود را معرفی می‌کنند؛ از این رو چون کار ملی است، مقبولیت عمومی خواهد داشت. امیدواریم حمایت 99 درصدی از جبهه مردمی به حمایت صد درصدی برسد.

دستجردی در پاسخ به سؤالی درباره ارزیابی میزان فراگیری جبهه مردمی گفت: بیش از یک سال است که رایزنی جبهه مردمی درحال برنامه‌ریزی و رایزنی هستند. این نتیجه رایزنی با کارشناسان و بسیاری از مسئولان است و امیدواریم که نتیجه کار فراتر از این باشد.همه کسانی که معتقد به قانون اساسی و راه رهبری و انقلاب هستند، می‌توانند در این جبهه عضو شوند هدف جبهه اتحاد برای حل مشکلات مردم است. حمایت افراد و گروههای مختلف از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فراتر از حد انتظارمان است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت:در این جبهه افرادی با تفکرات مختلف هستند و نیازی نیست اسمی از فردی برده شود اما باید بگویم از همه گروههای معتقد به مرامنامه جبهه دعوت خواهیم کرد و کاندیدای جبهه کاندیدای مردمی خواهد بود.

وی درباره اینکه جامعه روحانیت مبارز محور است یا جبهه مردمی، تاکید کرد: اصل وحدت نیروهای انقلابی است، جامعه روحانیت مبارز هرچه را که صلاح بدانند، اعلام خواهند کرد، ما حمایت آیات موحدی‌کرمانی و یزدی را داریم؛ البته هر زمانی که خودشان صلاح بدانند، اعلام حمایت خواهند کرد. این جبهه برخواسته از مطالبات مردمی است و آنچه برخواهد آمد از دل مردم است. زودهنگام نمی‌توانیم کاندیدایی داشته باشیم، باید برنامه‌ها و سیاستها مشخص شود و زمانی که کار پخته شد بعد از مجمع عمومی و در نهایت نزدیک به مجمع عمومی سوم کاندیدای نهایی اعلام خواهد شد.

ارسال نظر: