با رای نمایندگان مجلس

بودجه صداوسیما ۰.۷ درصد بودجه عمومی کل کشور شد

کدخبر: 2082964

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند سهم خود در تامین بودجه سازمان صداوسیما را حداقل به میزان (هفت دهم درصد) ۰/۷% درصد بودجه عمومی دولت لحاظ کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 26 دی) در جریان بررسی مواد ارجاعی برنامه ششم توسعه به کمیسیون تلفیق ماده 108 این لایحه را که درباره افزایش بودجه سازمان صداوسیما بود، با 130 رای موافق، 45 رای مخالف، 7 رای ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان تصویب کردند.

نمایندگان مجلس، دولت را مکلف کردند از ابتدای اجرای برنامه در قالب بودجه سنواتی، سهم خود در تامین بودجه سازمان صداوسیما را حداقل به میزان 0/7% درصد بودجه عمومی دولت لحاظ و تخصیص دهد. افزایش اعتبار سازمان نسبت به سال پایه از محل این ماده جهت پوشش صد در صدی استانها، توسعه کمی و کیفی برنامه های تولیدی (ملی، استانی و برون مرزی) پویا نمایی، (انیمیشن) مستند و فیلم ها و سریال‌های فاخر و توسعه فنی هزینه می شود و پرداخت هرگونه حقوق و مزایا جز به تناسب سایر بخشهای کشور که در بودجه سنواتی مشخص می‌شود ممنوع است. گزارش سالانه به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

ارسال نظر: