هنوز هم بین کاندیدها می‌تواند اجماع صورت بگیرد

پناهی: تغییر اعضای مجمع در این مقطع به صلاح نبود/ کاراته از تغییرات و حاشیه‌ها خسته شده است

کدخبر: 2082915

کاندیدای ریاست فدراسیون کاراته گفت: مسئله‌ای که باعث سوءتفاهم شده است این است که در این مقطع صلاح نبود اعضای مجمع تغییر کنند.

عباس پناهی در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص سوءتفاهماتی که نسبت به اعضای مجمع فدراسیون کاراته ایجاد شده است، اظهار داشت: اعضای مجمعی که در حال حاضر اعلام شده‌اند، اعضای شناخته شده‌ای هستند و از قهرمانان و مربیان صاحب نام و قابل احترام کاراته ایران هستند. شاید فقط مسئله‌ای که باعث سوءتفاهم شده است این است که در این مقطع صلاح نبود اعضای مجمع تغییر کنند.

وی ادامه داد: اگر قرار بر تغییرات بودبهتر بود یک مقدار کارشناسی در این مسئله صورت می‌گرفت. این تغییرات می‌توانست 5 ماه پیش که قرار بر برگزاری مجمع بود انجام می‌شد تا این همه حساسیت ایجاد نشود. این مسائل دلیل بر این نمی‌شود که ما دباغیان را به عنوان یک مربی زیر سوال ببریم. ایشان سالیان سال است از مربیان قهرمان پرور ایران است یا امیر مهدی‌زاده قهرمان است. اما این تغییرات شاید در زمان مناسبی نبود و این کار 5 ماه پیشی صورت می‌گرفت این همه حرف و حدیث ایجاد نمی‌شد.

کاندیدای ریاست فدراسیون کاراته تصریح کرد: در حال حاضر این حساسیت‌ها ایجاد شده است و شاید به نوعی نیز حق باشد. شهرام هروی به عنوان سرمربی زحمات زیادی کشیده است و موفقیت‌های خوبی نیز با تیم ملی کسب کرده است. جای هروی در مجمع فدراسیون کاراته خالی است و ای‌ کاش کار کارشناسی بهتری صورت می‌گرفت.

پناهی در پاسخ به این سوال که این تغییرات برای او به عنوان یکی از کاندیدهای ریاست فدراسیون کاراته بدبینی ایجاد نخواهد کرد، گفت: طبیعتا ذهنیت ممکن است ایجاد شود اما همه اعضای مجمع این 4، 5 نفر که نیستند و باید جوری برنامه‌ریزی داشت که اعضای مجمع کاندیدای ریاست را قبول کنند.

وی ادامه داد: بیشترین آرا در هیات‌ها هستند و اگر ما این باور را برسانیم که یک کاندیدا برنامه خوبی دارد رای خوبی نیز از سوی هیات‌ها می‌تواند کسب کند. چه بسا این 5 نفر که تغییر کردند هم نسبت به برنامه کاندیدها توجیه شوند و به او رای بدهند. ما نباید بدبینانه عمل کنیم و حتی اعتقاد من این است اگر جامعه کاراته دنبال کمک و آرامش است باید اجماعی با هم داشته باشند.

رئیس سابق فدراسیون کاراته تصریح کرد: اگر این اجماع حاصل شد که چه بهتر اما اگر این اتفاق نیز نیفتاد همه باید به رئیس انتخاب شده کمک کنند . کاراته دیگر از تغییرات و حاشیه‌ها خسته است . حتی اگر این کمک برخلاف منافع آدم‌ها باشد و منافع کاراته تامین شود چه ایرادی دارد منافع پناهی تامین نشود. نباید منافع من اگر تامین نشد حاشیه‌ای برای کاراته ایجاد کنم.

پناهی در ادامه عنوان کرد: اخیرا من می‌شنوم افرادی می‌گویند اگر به روسای هیات‌ها بگویم به کاندیدای موردنظرمان رای بدهند این اتفاق می‌افتد. این حرف‌ها توهین به شعور افراد و روسای هیات‌ها است. روسای هیات‌ها و اعضای مجمع دارای بلوغ بالای فکری، تخصص و تجربه هستند و خودشان به خوبی تشخیص می‌دهند . لارم نیست برخی‌ها برای سهم خواهی به کاندیدها قول بدهند از روسای هیات‌ها رای می‌گیرند . مطمئنن اعضا برنامه و سوابق کاندیدها را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: اعضای مجمع و روسای هیات‌ها باید تصمیمی بگیرند که منافع کاراته کشور و استانشان تامین شود و اینگونه نییست که باند داشته باشند و با حرف یک نفر به یک کاندیدا رای بدهند. قرار نیست ما برای اعضای مجمع تصمیم بگیریم و با توجه به تجربه‌ای که دارم مطمئنم آنها تحت تاثیر این حرف‌ها قرار نمی‌گیرند و خودشان به راحتی تشخیص می‌دهند . هنوز هم تاکید می‌کنم بین کاندیدها می‌تواند یک اجماع و اتحاد صورت بگیرد چرا که کاراته آنقدر برزگ است که در آن جا برای همه است.

پناهی در پایان خاطر نشان کرد: فضا برای خدمت در کاراته مهیا است مگر اینکه کسی دنبال منافع شخصی باشد . جای تاسف است اگر منافع کسی تامین نشد به دنبال حاشیه‌سازی باشد. چشم بر هم بزنیم المپیک نزدیک است و از الان باید با حضور در کاراته وان‌ها سهمیه کسب کنیم تا در اولین حضور در المپیک با قدرت ظاهر و برای کشورمان مدال کسب کنیم. این مسئله نیز فقط در سایه اتخاد و همدلی است. اگر این اتفاق بیفتد در المپیک موفق و در غیر اینصورت بازنده خواهیم بود.

ارسال نظر: