وزارت دفاع آمریکا:

نیروهای عراقی مهمترین ساختمان‌های دولتی موصل را به کنترل درآوردند

کدخبر: 2082754

وزارت دفاع آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای عراقی توانستند مهمترین ساختمان‌های دولتیِ اداره استان نینوا در شهر موصل مرکز این استان را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم نوشت: "الیزا سلوتکین" دستیار معاون وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: گزارش مختصری از پیشروی نیروهای عراقی به سمت مقر اداره استان نینوا دریافت کردم و پرچم عراق اکنون بر فراز بارزترین ساختمان دولتی در استان نینوا به اهتزاز درآمده است.

وی افزود: این دستاورد یک پیروزی نمادین بزرگ برای ارتش عراق و موفقیتی محسوس در عملیات آزادسازی موصل است.

ائتلاف بین المللی ضد داعش به فرماندهی آمریکا نیز امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای عراقی مقر اداره استان نینوا و مقر رئیس شورای استان و نیز دانشگاه موصل را به کنترل درآورده اند که همه این ساختمانها در شرق این شهر واقع است.

سرهنگ آمریکایی جان دوریان سخنگوی ائتلاف گفت: ما به نیروهای امنیتی عراق به خاطر پیشروی خود در شرق موصل تبریک می گوییم و هنوز کار زیادی در آنجا مانده است اما روزهای داعش در موصل به پایان خود نزدیک می شود.

محمود السورجی سخنگوی "نیروهای داوطلب نینوا" امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای عراقی بعد از نبرد با تروریست های داعش، وارد دانشکنده فنی و دانشگاه موصل شدند.

وی به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم محله الکفاءات در جنوب شرقی شهر موصل را ظهر امروز از کنترل داعش به طور کامل خارج کردند و بعد از بیرون راندن عناصر داعش از منطقه، وارد دانشکده فنی و دانشگاه موصل شدند.

السورجی تصریح کرد: عناصر داعش خسارتهای سنگینی در محله الکفاءات و نزدیک دانشکده فنی و دانشگاه موصل در کرانه چپ شهر موصل متحمل شد و نبردها بین یگان های ارتش و عناصر داعش ادامه دارد.

ارسال نظر: