آیت‌الله اراکی:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از پیشگامان مبارزه علیه طاغوت بود

کدخبر: 2082693

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بابیان اینکه یکی از افرادی که برای استقرار حکومت اسلامی تلاش کرد هاشمی رفسنجانی بود، گفت: هاشمی رفسنجانی از پیشگامان مبارزه علیه طاغوت بود که ۵۹ سال در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله محسن اراکی امشب در مراسم بزرگداشت آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار داشت: انسان باید در مسیر رضای الهی گام بردارد و تنها هدفش تبعیت از خداوند باشد تا عاقبت‌به‌خیر و رستگار شود.

وی با بیان اینکه جامعه به حکومت وجود و قدرت دوام می‌دهد، افزود: مردم در حاکمیت اسلامی نقش مهمی را ایفا می‌کنند و در اصل نقش پدیدآورنده دارند، انسان باید به امر خدا رفتار خود را انجام دهد و از خداوند مشروعیت رفتار خود را بگیرد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: انسان با اختیار خود رفتار می‌کند و می‌تواند از فرمان خداوند سرپیچی کند و اگر این کار را انجام دهد سقوط کرده و نابود می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه امامان معصوم امانتدار فرمان الهی هستند، تصریح کرد: افرادی شایستگی برداشتن این امانت رادارند که عالمان عادل باشند و این افراد وظیفه سنگینی را عهده‌دار هستند.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی از پیشگامان مبارزه علیه طاغوت بود که 59 سال در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر لزوم تبعیت از ولایت‌فقیه اظهار داشت: نعمت بزرگی که خداوند به ملت ایران عطا کرد نعمت ولایت مداری است، نعمتی که در سایه آن‌همه نعمت‌ها گوارا می‌شود نعمت ولایت است که باید قدردان آن باشیم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر به دوران پیش از انقلاب اسلامی برگردیم این موضوع نمایان می‌شود که سیاست و قدرت و ثروت در اختیار آمریکا و ابرقدرت‌ها و سرمایه‌داران بیگانه بود و معدن و نفت و امکانات در اختیار دشمن بود و 80 درصد مردم فقیر بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این موضوع نباید فراموش شود که پیش از انقلاب روستاهای کشور هیچ‌گونه امکاناتی نداشت و پزشکان از کشورهای انگلیس و هند می‌آمدند و از کوچک‌ترین امکانات محروم بودیم که در این زمینه رسانه‌ها وظیفه‌دارند دوران سخت و تاریک رژیم شاه را برای جوانان توضیح دهند تا نسل جوان بدانند انقلاب برای آن‌ها چه اقداماتی انجام داده است.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: در دوران شاه توحید و نبوت و قرآن و عصمت و ارزش‌های اعتقادی مورد هجوم دشمن قرارگرفته بود اما به برکت انقلاب اسلامی امروز کشورمان دارای شرایط بسیار خوبی است که باید قدردان آن باشیم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از افرادی که برای استقرار حکومت اسلامی تلاش کرد هاشمی رفسنجانی بود، وی خدمات فراموش‌نشدنی به کشورمان انجام داد که حضور میلیونی مردم در تشیع جنازه نشان‌دهنده این خدمات است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: ملت ایران پس از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان جهادگر است و از جهاد و مبارزه خسته نمی‌شود، این‌ها صفاتی است که خداوند برای مجاهدان ذکر کرده است و این ملت در این راه گام برمی‌دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ملت ایران امروز اعلام می‌کند که وفادار به انقلاب اسلامی هستیم و از مبارزه اقتصادی و تحریم جنگ خسته نشدیم، فرزندان ملت در جبهه به شهادت رسیدند اما ندای یا علی و یا حسین همچنان طنین‌انداز بود و طنین‌انداز است و از حق کوتاهی نمی‌آیند.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: امروز ملت ایران اعلام می‌کند که پیرو مقام معظم رهبری و فقیه عادلی است که حکم خدا را بیان می‌کند و همواره پشتیبان ولایت‌فقیه است و هیچ‌گاه از مسیر خود کوتاه نمی‌آید.

ارسال نظر: