هشدار اخوان ‌المسلمین اردن درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس

کدخبر: 2082656

اخوان‌المسلمین اردن تاکید کرد که در صورت اجرایی شدن انتقال سفارت آمریکا از تل‌‌آویو به قدس، شاهد انتفاضه‌ای سراسری و گسترده با محوریت قدس علیه اشغالگران صهیونیست خواهیم بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: اخوان‌المسلمین اردن تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس به معنی تیر خلاص به راه حل تشکیل دو دولت است و مطمئنا انتفاضه‌ای جدید را در فلسطین راه می‌اندازد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نعیم خصاونه مسئول پرونده فلسطین در حزب کار اسلامی، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین اردن در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت که در صورت اجرایی شدن انتقال سفارت آمریکا از تل‌‌آویو به قدس، اوضاع در اراضی اشغالی متشنج خواهد شد و شاهد انتفاضه‌ای سراسری و گسترده با محوریت قدس علیه اشغالگران صهیونیست خواهیم بود.

خصاونه تصریح کرد که اگر دولت جدید آمریکا به ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ دست به چنین اقدامی بزند، در آن صورت آمریکا از سیاست‌های همیشگی خود که مدعی بی‌طرفی در منازعه فلسطینی صهیونیستی بوده است، تخطی خواهد کرد.

وی تصریح کرد که چنین اقدامی احساسات و عواطف میلیون‌ها مسلمان در سرتاسر جهان را جریحه دار خواهد کرد، زیرا قدس متعلق به تمامی مسلمانان است.

خصاونه اظهار داشت که در این صورت، ما نیز دست به اقداماتی خواهیم زد ( که البته فعلا اشاره ای به این اقدامات نکرده است).

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا که کاملا حامی و جانبدار رژیم صهیونیستی است، در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد، اظهاراتی که خشم گسترده فلسطینیان و حامیان آن‌ها در سرتاسر جهان را به همراه داشت.

در همین حال، 100 عضو کنگره آمریکا طی روزهای گذشته با امضای طوماری از دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا خواستند که به محض در دست گرفتن زمام امور کاخ سفید، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

ارسال نظر: