رکود اقتصادی بنگاههای اقتصادی را به ورطه زیاندهی انداخت؛

زیان سنگین "تاید"/ تولیدکننده بزرگ پودر شوینده مجمع خود را با ضرر تمام کرد!

کدخبر: 2082648

بعد از انقلاب اسلامی بدلیل قطع رابطه با آمریکا و خرید سهام شرکت توسط سازمان صنایع ملی ایران به جهت عدم پرداخت حق استفاده از لیسانس نام تجاری تاید، تولید پودر شوینده با برند "تاید" متوقف و پودر تولیدی با نام تجاری "رخت" به بازار عرضه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» ، «نود اقتصادی» نوشت: شرکت بین‌المللی محصولات پارس، با نماد شپارس در بورس، مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام خود را با یک زیان سنگین به پایان برد.

به گزارش «نوداقتصادی» شرکت بین‌المللی محصولات پارس با سرمایه 400 هزار میلون ریالی، دستکم 44 هزارو 924 میلیون ریال زیان داد. بر این اساس، با توجه به زیان سنگین این شرکت در سال مالی مذکور، هیچ پاداشی هم به اعضای هیات مدیره آن تعلق نگرفت.

هر چند که طبق تصمیم مجمع، حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیره شرکت بین‌المللی محصولات پارس، دستکم چهار میلیون و 500 هزار ریال تعیین شده است.

در حال حاضر هادی محمد خانی، نیکپوی قاسملو، سیدمصطفی الوانکار، محمد فلاح و حسن بغدادی در ترکیب هیات مدیره این شرکت بورسی حضور دارند.

شرکت بین المللی محصولات پارس در سال 1342 با نام شرکت سهامی «پراکتراند گمبل»، به عنوان اولین واحد تولیدکننده پودر شوینده دستی با نام تجاری (تاید) تاسیس شد. بعد از انقلاب اسلامی بدلیل قطع رابطه با آمریکا و خرید سهام شرکت توسط سازمان صنایع ملی ایران به جهت عدم پرداخت حق استفاده از لیسانس نام تجاری تاید، تولید پودر شوینده با برند "تاید" متوقف و پودر تولیدی با نام تجاری "رخت" به بازار عرضه شد.

در سال 1380 این شرکت اولین گروه از محصولات جدید خود را با کیفیت برتر با نام تجاری (بانو) شامل پودرهای دستی، ماشینی و مایع ظرفشویی آغاز کرد. در حال حاضر پارس ضمن افزایش سهم تولید و توزیع داخلی، سالانه بیش از بیست هزار تن پودر شوینده و سولفونیک اسید به کشورهای آسیای میانه، افغانستان، عراق، آذربایجان و حوزه قفقاز صادر می‌کند.

ارسال نظر: