دیوان عالی ونزوئلا قطعنامه پارلمان علیه "نیکولاس مادورو" را لغو کرد

کدخبر: 2082619

دیوان عالی ونزوئلا قطعنامه‌ای را که اخیرا پارلمان علیه رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر برکناری "نیکولاس مادورو" تصویب کرده بود را "بی‌اعتبار خواند" و لغو کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از "روسیا الیوم" نوشت: دیوان عالی ونزئلا، روز گذشته قطعنامه‌ای را که پارلمان علیه «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری این کشور تصویب کرده بود را «بی‌اعتبار» کرد.

در بیانیه دیوان عالی ونزوئلا آمده است: تمامی تصمیمات اخیری که پارلمان اتخاذ کرده، فاقد قدرت قانونی است و پارلمان عدم احترام به قوه مجریه را نشان دارد و قوانین کاری تعریف شده در قانون اساسی را نقض کرد.

در همین راستا، دیوان عالی ونزوئلا اعلام کرد که رئیس‌جمهور مادورو گزارش سالینه خود درباره اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به پارلمان ارائه نخواهد داد بلکه آن را تقدیم اعضای دیوان عالی خواهد کرد.

طبق این گزارش، پارلمان ونزوئلا، که تحت کنترل مخالفان دولت است، دوشنبه شب با تصویب قانونی، به برکناری «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهوری این کشور از سمتش، رای داد.

به‌رغم تصویب این قانون در پارلمان ونزوئلا، ولی این قانون «قدرتی» ندارد و موضوع «برکناری رئیس جمهور» در قانون اساسی این کشور مورد تصریح قرار نگرفته است.

نمایندگان پارلمان مادورو را به «کوتاهی در انجام وظایف» متهم کرده و مسئولیت «وضعیت خطرناک کشور» را متوجه او دانسته‌اند. نمایندگان پارلمان خواستار برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند.

مخالفان ونزوئلا با توجه به بحران فزاینده از جمله کمبود غذا و دارو، قطع مکرر برق و تورم، به دنبال عزل رئیس‌جمهور هستند.

ونزوئلا بیشترین ذخایر نفت جهان را دارد، اما به دلیل سقوط بهای جهانی نفت در یک سال و نیم گذشته درآمدهای این کشور کاهش یافته است.

ارسال نظر: