رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران استان تهران:

عدم وجود متقاضی برای واحدهای مسکن مهر اطراف تهران واقعیت ندارد/ تا زمانی که قدرت خرید مردم افزایش نیابد مسکن از رکود خارج نمی‌شود

کدخبر: 2082524

سیفی گفت: عملکرد و مدیریت آخوندی در طول چند سال اخیر قابل قبول نبوده و با فضا و روحیات جامعه ما سازگار نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین » حمیدرضا سیفی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران استان تهران درباره افزایش ۱۰ میلیون تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر از سوی دولت و تاثیرات آن بر قیمت مسکن گفت: این موضوع تاثیر چندانی بر تقاضای بازار و قیمت مسکن نخواهد داشت چرا که تا زمانی که اشتغال به نقطه مطلوب نرسد و قدرت خرید مردم افزایش نیابد این وضعیت نیز تا چند سال آینده تغییری نخواهد کرد.

وی در ادامه درباره مسکن مهر بدون متقاضی خاطرنشان کرد: برای مثال در شهر گلپایگان در طول ۵۰ سال اخیر حدود ۶ هزار خانوار سکنی داشتند اما بنا به تقاضای مردم در طول این چند سال حدود ۳ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده است که باید پذیرفت این قدر ظرفیت وجود ندارد. سیفی افزود: موضوع مسکن مهر در ابتدا از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت چرا که انتظار داشتند اجرای این طرح باعث احداث شهرک های خوبی شود اما بعدها بنا به دلایلی استقبال از این طرح کاهش یافت. رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران استان تهران تصریح کرد: البته این موضوع برای شهرهای اطراف پایتخت صادق نبوده و عدم استقبال از مسکن مهر عمدتا در شهرهایی است که خارج از تهران بوده و تعداد این واحدها مازاد جمعیت این شهرها است.

این کارشناس مسکن درباره اولویت های دولت در ماه های باقی مانده از عمر خود اظهار داشت: دولت در طول ۳.۵ سال گذشته اقدام خاصی درباره مسکن نکرده و حتی در شرایط فعلی نمی تواند اقدام خاصی انجام دهد. چرا که وقتی قیمت دلار در طول چند سال اخیر از ۱۲۰۰ تومان به حدود ۴۰۰۰ تومان میرسد قدرت خرید مردم به یک چهارم کاهش یافته و به تبع آن رونق اقتصادی نیز از بین می رود. وی افزود: تا زمانی که قدرت خرید مردم بالا نرفته و این شاخص برای قشر متوسط جامعه به جای اولیه خود بازنگردد قدرت خرید مسکن نیز به سال های گذشته باز نمی گردد.

سیفی با تاکید بر ناکافی بودن تسهیلات اعطایی برای خرید مسکن اظهار داشت: تحریک تقاضا با ارائه این تسهیلات رخ نداده و باید تسهیلات مسکن به ارقامی حدود ۲۰۰ میلیون تومان، آن هم با نرخ سود پایین افزایش یابد. وی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید با افزایش تسهیلات بانکی و قدرت خرید مردم هیچ افزایشی در سطح قیمت مسکن رخ نخواهد داد. عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران استان تهران درباره عملکرد آخوندی در وزارت راه و شهرسازی در طول ۳.۵ سال گذشته به قدس آنلاین گفت: متاسفانه اتفاقی که در زمینه قطار مسافربری مشهد و جان باختن تعدادی از هموطنانمان رخ داد نقطه تاریکی در پرونده مدیریتی وی در وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود چرا که آقای وزیر یکسال قبل از این ماجرا مدعی بود سیستم ATC مورد استفاده در این قطارها اتومات بوده و اصلا احتیاجی به لوکوموتیوران ندارد.

این کارشناس مسکن در خاتمه با انتقاد از عملکرد ۳.۵ ساله آخوندی در وزارت راه تصریح کرد: ما امروز در تمام حوزه ها به خصوص حوزه مسکن نیازمند وجود مدیرانی با روحیه جهادی هستیم که اگر این معیار را معیار اصلی برای نمره دهی به عملکرد وزیر راه و شهرسازی بدانیم باید گفت عملکرد و مدیریت وی در طول چند سال اخیر قابل قبول نبوده و با فضا و روحیات جامعه ما سازگار نیست.

منبع: قدس آنلاین

ارسال نظر: