محسن رضایی در مجلس ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

آیت‌الله هاشمی در جلسات روز آخر مجمع بر همدلی سه قوه برای حل مشکلات تاکید داشت

کدخبر: 2082441

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسات روز آخر بر همدلی سه قوه برای حل مشکلات مختلف تاکید داشت و این که با وحدت و انسجام می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محسن رضایی شامگاه سه شنبه در مجلس ترحیم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد صادقیه کاشان گفت: مواضع و نظرهای صریح آن شخصیت طوری بیان می شد که هیچ گاه مورد سوء استفاده ضد انقلاب قرار نمی گرفت.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی تا آخرین لحظات تابع ولایت و انقلاب بود؛ گفت: مدلی خاص از سیاست ورزی و حرکت در مسیر انقلاب از دیگر خصوصیات بارز وی بود.هاشمی رفسنجانی یک مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر بود که تمام وجود خود را برای نظام تقدیم کرده بود و در همه حوادث سخت انقلاب حضوری فعال داشت.

رضایی افزود: آزادگی و صراحت از ویژگی های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و او نظر خود را در زمان امام راحل و هم چنین در چند سال گذشته با صراحت بیان می کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پرشور و وصف ناپذیر ملت ایران در مراسم تشییع و خاکسپاری آیت الله هاشمی رفسنجانی را ناشی از قدرشناسی ملت دانست و گفت: این حضور پرشور وابستگی عمیق بین مردم و مسئولان نظام را نشان می دهد.

وی بیان داشت: این نمایش باشکوه تشییع جنازه، ما را یاد انقلابی گری، مجاهدت و برادری اول انقلاب می اندازد و شکاف ها را برطرف می کند که همه ما باید این راه را تداوم دهیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطرات روز آخر زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: ایشان در آن روز سرحال تر از همیشه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشت و در جلسه کمیسیون بعد از آن هم پرشور و با انرژی به ارائه پیشنهادهایی درباره صرفه جویی برق پرداخت.

محسن رضایی با اشاره به اینکه درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حادثه ای جانکاه و غافلگیرانه بود؛ افزود: وی در جلسات روز آخر بر همدلی سه قوه برای حل مشکلات مختلف تاکید داشت و این که با وحدت و انسجام می توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی ادامه داد: استقبال پرشور مردم و پیام های مراجع تقلید و رهبر فرزانه انقلاب قدرت کشور را نشان داد و شرط تداوم این قدرت آن است که همه باید در مسیر انقلاب و نظام حرکت کنیم.

رضایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود بر رفاقت با آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید داشتند؛ افزود: ما از این پیام درمی یابیم که رفاقت جزو ارزش های انقلاب است و این برادری در راه اسلام سرشته شده است.

به مناسبت ارتحال جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی مراسم ترحیمی شامگاه سه شنبه در مسجد صادقیه کاشان از طرف نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد.

آیت الله علی اکبرهاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه (19دیماه) در سن 82 سالگی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست.

پیکر وی بعد از اقامه نماز از سوی رهبر معظم انقلاب و تشییع میلیونی مردم، بعدازظهر امروز سه شنبه در جوار حضرت امام خمینی (ره) آرام گرفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: