آخرین خبرها از وداع با پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت در حسینیه جماران + تصاویر

دعوت خانواده آیت‌الله هاشمی از مردم برای نمایش وحدت در مراسم تشییع

کدخبر: 2082097

مراسم وداع و گرامیداشت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم اکنون در حسینیه شماره یک جماران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » در پی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و وداع با پیکر یار امام و رهبری در حسینیه جماران با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

بسیاری از مقامات لشکری و کشوری که از شب گذشته و ساعات اولیه صبح امروز خود را به جماران رسانده بودند، در این مراسم شرکت کرده اند.

کلیه اخبار مربوط به درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را اینجا و خلاصه آن را در همین خبر دنبال کنید:

قبر آیت الله هاشمی در داخل ضریح امام راحل در حال آماده سازی است دانشگاه تهران، آماده آخرین وداع با آیت الله هاشمی رفسنجانی پخش زنده مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی از رادیو و تلویزیون

مراسم اقامه نماز، تشییع و خاک‌سپاری پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، فردا صبح از شبکه یک سیما، شبکه خبر، رادیو ایران، رادیو تهران، رادیو جوان و رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

این مراسم فردا از ساعت 8:30 صبح در دانشگاه تهران و با اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آغاز می‌شود و با مراسم تشییع و تدفین در حرم امام خمینی (ره) به پایان می‌رسد.

پیام کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا درپی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید: آیت‌الله رفسنجانی شخصیتی برجسته در تاریخ جمهوری اسلامی بود و ایالات متحده تسلیت خود را به مردم ایران اعلام می‌کند.

"جان کربی"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواند و درگذشت وی را تسلیت گفت.

محسن هاشمی: وحدت خود را در مراسم تشییع به رخ جهانیان بکشیم

محسن هاشمی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما ، ضمن قدردانی از مردم ایران و مقام معظم رهبری برای همدردی هایی که تاکنون انجام داده اند، این ابراز همدردی را وصف ناپذیر دانست و افزود: لازم است از مردم بخواهم که با آرامش کامل در مراسم تشییع شرکت کنند.

فرزند آیت الله هاشمی گفت: همانطور که دغدغه آیت الله هاشمی رفسنجانی وحدت بود و فقط برای وحدت و اعتدال در جامعه حرکت می کردند فردا هم باید در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم وحدت خودمان را به رخ جهانیان بکشیم.

وی با اعلام اینکه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح فردا در دانشگاه تهران آغاز می شود افزود : پس از اقامه نماز، پیکر ایشان از دانشگاه تهران به سمت خیابان انقلاب و خیابان حافظ تشییع می شود و در صورتی که ترافیک اجازه دهد مقداری هم در خیابان حافظ به سمت مرقد مطهر امام راحل حرکت خواهیم کرد و بعد پیکر ایشان برای تدفین به مرقد مطهر امام راحل منتقل خواهد شد.

- جامعه روحانیت مبارز طی بیانیه ای ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. - فرمانده کل سپاه درگذشت آیت‌الله هاشمی را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده: ارتحال یار دیرین حضرت امام‌خمینی(رحمه الله علیه) و حضرت امام خامنه‌ای "مد ظلّه العالی"، آیت‌الله حاج شیخ اکبر هاشمی‌رفسنجانی که عمر خود را در مبارزه با نظام ستم شاهی و شکل‌دهی به نظام جمهوری اسلامی ایران و پذیرش مسئولیت‌هایی خطیر در ارتقای موقعیت کشور سپری نمود، به محضر رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، ملّت شریف و بزرگوار ایران و خانواده آن مرحوم، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. از خداوند متعال غفران و رحمت الهی را برای آن فقید سعید مسئلت دارم.

- ‏آیت الله وحیدخراسانی طی تماس تلفنی بافرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی مراتب تاسف عمیق خود را از این ضایعه بزرگ اعلام کرد.

- محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی را به مقام معظم رهبری ، خانواده محترم و علاقمندان به ایشان تسلیت گفت.

- سردار قاسم سلیمانی در بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور پیدا کرد.

- دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه در پیامی خطاب به رهبرانقلاب درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

- فردا همزمان با مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مترو در خط یک و ۴ رایگان است.

- ضرغامی: ۱۹ دی حسن مطلع انقلاب و حسن ختام یار انقلاب است / آیت الله هاشمی بیش از ۶ دهه سابقه مبارزاتی و فعالیت سیاسی و انقلابی دارد ./ او هرگز ازچارچوب نظام و حاکمیت فاصله نگرفت و اختلاف دیدگاه سیاسی اش باعث نشد تا از مسیر اصلی جمهوری اسلامی خارج شود.

- رئیس قوه قضاییه: ارتحال آیت‌الله هاشمی بیدارباش برای ما است/ مردم و روحانیت نسبت به جدایی از یکدیگر هوشیار باشند.

- شورای سیاسی انصارالله یمن درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت/ عبدالملک الحوثی: شیخ رفسنجانی به تلاش برای نزدیک کردن فرزندان امت اسلامی معروف بود

- مجلس ختم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سوی رهبرانقلاب

به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مجلس ختمی از سوی رهبر انقلاب روز چهارشنبه ، ٢٢ دی ماه ٩٥، از ساعت ٩:٣٠ تا ١١ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می شود. در این مراسم که از سوی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود علاوه بر شخصیت‌های داخلی، سفرای کشورها و روسای جمهوری که برای تشییع پیکر می‌آیند، حضور خواهند داشت.

- محسن هاشمی: مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی فردا ساعت ۱۰ صبح در دانشگاه تهران به امامت مقام معظم رهبری برگزار می شود ./ سپس پیکر آن مرحوم تا جایی که ترافیک اجازه دهد در مسیر انقلاب تا حافظ به سمت میدان راه آهن تشییع می‌شود./ پیکر به مرقد منتقل و در جوار امام (ره)دفن خواهد شد.

- کلیه مسابقات باشگاهی اعم از فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی فردا سه‌شنبه ۲۱ دیماه لغو و برگزاری مسابقات در روزهای آتی همراه با قرائت فاتحه و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی انجام می‌شود

- خدمات اتوبوسرانی در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی

اتوبوسرانی تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جهت شرکت هموطنان در مراسم تشییع پیکر آن فقید سعید، از ساعت ۷ بامداد مورخه سه شنبه ۲۱ دی ماه جاری، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت آماده انتقال شرکت کنندگان محترم از میادین و پایانه‌های مهم شهر تهران به محل برگزاری مراسم واقع در دانشگاه تهران خواهد بود.

- آیت‌الله مکارم شیرازی: آیت‌الله هاشمی مردی بسیار باهوش، شجاع و صاحب اراده بود.

- آیت‌الله نوری همدانی: ملت وفادار با حضور در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی، وحدت و اتحاد خود را نشان می‌دهند.

- جبهه مردمی نیرو های انقلاب اسلامی رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

- با تصمیم خانواده رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تدفین پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در حرم امام خمینی (ره) قطعی شد.

- ۲۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای با تسلیت درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کردند: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سایه تدبیر و عقلانیت، پس از انقلاب اسلامی قوام بخش نظام بود.

- سی‌و‌نهمین جلسه رسیدگی به برنامه ششم در مجلس پایان یافت و نمایندگان راهی جماران شدند.

- سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم وداع با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حاضر شد.

- یاسر هاشمی در گفتگو با شبکه خبر: محل دفن آیت الله هاشمی پس از مطالعه وصیت نامه ایشان اعلام خواهد شد. پدر جایی گفته بودند که علاقه دارند که در قم دفن شوند ولی از طرفی هم از علاقه ایشان به امام خمینی (ره) نمی توان گذشت.

-رئیس‌جمهور در جماران و در جمع خبرنگاران: حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بی‌ بدیل در دوران نهضت و انقلاب اسلامی بودند/ ایشان راه درست را با شهامت، ‏شجاعت و ‏فکر روشن به جوانان و همه آحاد کشور نشان داد/ در طول دوران نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی، امور اساسی و بسیار سخت بر دوش ‏‏این شخصیت بزرگ و مبارز بود/ حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه، رابط ‏بین ‏ایران و نجف و نیز ایران و پاریس بودند و در زمان بازگشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ‏همواره از ‏یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) بشمار می‌آمدند

-«فؤاد معصوم» رئیس جمهور عراق و «عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پیام‌های جداگانه‌ای، درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

- میرزاده و دیگر مسئولان دانشگاه آزاد، معاونین رئیس‌جمهور ، وزرای اطلاعات، امورخارجه، نیرو ، علوم و تحقیقات و مشاورین رئیس‌جمهور و جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در حسینیه جماران حضور یافتند.

- محدودیت تردد در سه راه یاسر و جماران/ ترافیک شمال شهر روان است

جانشین رئیس پلیس راهور تهران گفت: در حال حاضر با توجه به برگزاری مراسم رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیت امام راحل، محدودیت هایی را در خیابان های جماران و سه راه یاسر اعمال کرده ایم. با توجه به اینکه مسئولان کشور در حال تردد در این محدوده هستند،این محدودیت ها اعمال می شود./ سایر مناطق شمال شهر دارای ترافیک روان بوده و هیچ مشکل ترافیکی نداریم./ تمهیدات مراسم تشییع پیکر آیت الله در روز سه شنبه، تا ساعاتی دیگر اعلام می شود.

- آیت الله هاشمی در حرم مطهر امام خمینی (ره) به خاک سپرده می‌شود.

پایگاه جماران خبر داد: با تصمیم خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی ، پیکر ایشان در حرم مطهر امام خمینی(س) به خاک سپرده می‌شود .

مراسم وداع با آیت الله هاشمی

-علی لاریجانی از حضور نمایندگان مجلس در جماران خبر داد. رئیس مجلس گفت: مجلس تا ساعت ۱۱ جلسه علنی خواهد داشت و پس از آن نمایندگان برای عرض تسلیت در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جماران می روند.

- تعطیلی جلسه فردای مجلس. رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس: جلسه علنی فردای مجلس به دنبال درگذشت آیت‌الله هاشمی و به منظور حضور نمایندگان در تشییع پیکر وی برگزار نمی‌شود.

- سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، سردار حسین دهقان وزیر دفاع، حجتی وزیر کشاورزی، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در کنار رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی حضور یافتند.

-لحظاتی قبل رییس جمهور به همراه معاون اول در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی در جماران حاضر شدند.

-همزمان با این مراسم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان طی پیامی در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: ما مردی بزرگ از مردان امت را از دست دادیم؛ ما اعضای حزب‌الله هرگز مواضع حمایتی این مرد از خود را فراموش نخواهیم کرد ؛ او با شادی ما شاد و با ناراحتی ما ، ناراحت می‌شد و حتی یک روز نیز از یاری ما نایستاد.

-شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات عربی متحده و محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دوبی درگذشت آیت الله رفسنجانی را تسلیت گفتند.

ارسال نظر: