عصر امروز

مراسم ارتحال آیت‎الله شرعی در ارومیه برگزار شد

کدخبر: 2081853

عصر امروز مراسم ارتحال آیت‎الله شرعی، موسس حوزه‏‎های علمیه خواهران در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عصر امروز مراسم ارتحال آیت‎الله شرعی، موسس حوزه‏‎های علمیه خواهران در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد.

راضیه پورحیدر، مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه در این مراسم که در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت این عالم جلیل و القدر و موسس مدارس علمیه خواهران، اظهار داشت: آیت‎الله شرعی عمر خود را صرف دین و دیانت کرده و به عنوان پدر معنوی مدارس علمیه خواهران شناخته می‎شدند.

وی با بیان اینکه آیت الله شرعی(ره) یک شخصیت متعبد، مخلص، ولایتمدار و خستگی ناپذیر بودند، افزود: حضور ایشان در تمامی عرصه‎های انقلاب اسلامی از قبل و بعد از پیروزی مشهود بوده و به عنوان عالمی انقلابی همواره ایفای نقش می‎فرمودند.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه با اشاره به بینش سیاسی عمیق آیت‎الله شرعی و تسلط ایشان به مسائل و وقاع عصر خود، گفت: ایشان مرد عمل و عالم خوش‎فکری بودند که مسائل مختلف عصر خود را رصد می‎کردند.

وی با اشاره به بی‎نظیری شخصیت ایت‎الله شرعی، تصریح کرد: دنبال عنوان و القاب نبودن از ویژگی بارز این شخصیت ربانی است که تفسیر حقیقی حدیثی است که فوت علما را صدمه و لطمه جدی به عرصه دینی می‎داند.

بر اساس این گزارش، پس از این مراسم حجت‎الاسلام قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و حجت‎الاسلام راحلی، مدیر مدارس علمیه خواهران و مدیر مرکز خدمات حوزه‎های علمیه این استان به همراه حجت‎الاسلام مهدوی، مسئول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان غربی از نمایشگاه کتاب این مدرسه که به مدت یک هفته برپایی آن تمدید شده است، بازدید کردند.

حجت‎الاسلام والمسلمین قریشی در این بازدید اظهار داشت: کتاب تا وقتی در دسترس انسان نباشد میل به مطالعه نیست و وجود نمایشگاه و دسترسی به کتب انگیزه مطالعه را بیشتر می‎کند.

وی با توجه به ضرورت بروزرسانی اطلاعات در عصر حاضر، گفت: در مورد افکار و اندیشه‎های جدید کتبی انتشار می‎یابد که نیاز به مطالعه و به روزرسانی اطلاعات دارد تا بتوان در مقاطع ضروری با آگاهی عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ارائه آثار منتشر شده طلبه‎های محقق و پژوهشگر را عامل تشویق دیگر طلاب علاقه‌مند به تحقیق و قلم‎زنی عنوان و اضافه کرد: افرادی که در راستای پژوهش فعالیت می‎کنند با دیدن انتشار آثار دیگران تشویق به فعالیت بیشتر می‎شوند، لذا برپایی نمایشگاه‌های بیشتر مثمر ثمر است.

ارسال نظر: