موافقت با استعفای مقانلو ذوالقدری پاک کردن صورت مسئله بود

کریمی: من و ساعی با شخص پولادگر مشکلی نداریم/ تشکیل شورای فنی خبر خوبی است

کدخبر: 2081755

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: با توجه به شناختی که از تفکرات خودم و هادی ساعی دارم باید بگویم ما با شخص پولادگر مشکلی نداریم.

غلامرضا کریمی در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص ناکامی تیم ملی تکواندو در مسابقات جام‌جهانی و گرندپری اظهار داشت: این دو مسابقه اخیر که ما در آنها حضور داشتیم از نظر سطح فنی چندان با اهمیت نبود. این رقابت‌ها و همچنین مسابقات گرندپری بعدی تنها فرصت خوبی است تا ما برای المپیک آینده از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: جام‌جهانی نیز با توجه به اینکه تنها 20 امتیاز برای آن تعیین کردند نشان می‌دهد حتی از مسابقات قاره‌ای در سطح پایین‌تری قرار دارد. در مسابقات ورزشی همیشه فراز و نشیب و برد و باخت وجود دارد و در مسابقات اخیر نیز روی باخت به سمت ما آمده بود. ما چیزی را از دست ندادیم چرا که زیربنایی تکواندو ما و حضور جوانان با استعداد باعث شده است تکواندو ما در سطح عالی قرار داشته باشد.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو تصریح کرد: ما حتی بعد از المپیک 2012 لندن که فریبرز عسگری را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردیم اما به او فرصت ندادیم نیز نیروهای جوان خوبی داشتیم. درست است که بزرگان ما در آن مقطع یا از تکواندو خداحافظی کردند یا شرایط حضور در تیم ملی را نداشتند اما نسل جدیدی ظهور کرد و این نشان دهنده پتانسیل بالای تکواندوی ایران است. از لحاظ نیروی انسانی تکواندو ما در بالاترین سطح است اما مشکل ما برنامه‎‌ریزی است. اگر برنامه ریزی درست داشته باشیم من قول می‌دهم 5 تیم هم سطح با کادرهای فنی خوب داشته باشیم.

کریمی در پاسخ به این سوال که برخی منتقدان معتقد هستند با استعفای مقانلو و ذوالقدری تکواندو ما درست نخواهد شد و ما نیازمند تغییرات جدی‌تر در راس فدراسیون هستیم، گفت: بعد از ناکامی‌های اخیر مسائلی ایجاد شود و باید فدراسیون نسبت به آن جواب می‌داد. برای همین با استعفای مقانلو و ذوالقدری موافقت کرد. این مسئله پاک کردن صورت مسئله بود در حالی که ما دنبال دلایل شکست بودیم نه اینکه افراد دچار تغییر شوند.

وی ادامه داد: من معتقدم حتی اگر پولادگر هم بر سر کار بماند باید تفکراتش عوض شود. البته در این چند روز خبرهای خوبی از فدراسیون شنیده شده است و قرار است شورای فنی تشکیل شود. باید ابتدا شرح وظایف اعضای شورای فنی مشخص شود و بعد از آن کاندیدهای هدایت تیم ملی گزینش شوند و در شورای فنی انتخاب شوند. البته نباید اینگونه باشد که اعضای شورای فنی به خودشان برای هدایت تیم ملی رای بدهند.

سرمربی سابق تیم ملی تصریح کرد: امیدوارم تشکیل شورای فنی مانند کمیته‌ای که برای ناکامی دلایل شکست تیم ملی در المپیک تشکیل شد، فرمایشی نباشد. در این صورت نبود شورای فنی از بودن آن بهتر است. ما با بود و نبود پولادگر کاری نداریم بلکه با تفکر کار داریم. پولادگر زحمات زیادی برای تکواندو کشیده است اما در سالیان اخیر بسته کار کرده و انتقادات را نشنیده است. این عدم قبول انتقادات نیز از دلایل ناکامی تکواندو ما بوده است.

وی افزود: تمامی موفقیت‌ها ما در تکواندو براساس وفاق و همدلی بوده است و این مسئله زمینه موفقیت را فراهم کرده است. پولادگر نیز به عنوان لیدر و مدیر این گروه در موفقیت‌ها حضور داشته است. ما زمانی که سه قهرمان المپیکی داریم اما هر سه نفر آنها جایی در فدراسیون ندارند نشان می‌دهد تفکر دچار مشکل شده است.

کریمی تصریح کرد: تکواندو در حال گسترش است و در کنار آن فدراسیون نیز باید گسترش پیدا کند. مربیان و کارشناسان خوبی در تکواندو ایران حضور دارند که در فدراسیون جایی ندارند. باید فدراسیون تلاش کنند از همه توانایی موجود استفاده کند.

سرمربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که اگر فدراسیون برای حضور در شورای فنی از شما و هادی ساعی به عنوان منتقدان اصلی دعوت کند، در این شورا حاضر می‌شوید، گفت: با توجه به شناختی که از تفکرات خودم و هادی ساعی دارم باید بگویم ما با شخص پولادگر مشکلی نداریم. یکی از دوستان اخیرا به من گفت که شما در حال سازش با فدراسیون هستید که من جواب دادم من زمانی که سرمربی تیم ملی بودم از فدراسیون انتقاد کردم.

وی ادامه داد: من اگر قرار بود به پستم فکر کنم در آن مقطع صحبتی نمی‌کردم و در جایگاه خود باقی می‌ماندم. من و ساعی و برخی دوستان ما تحت هر شرایطی صحبت‌های خود را می‌کنیم و انتقاد ما برای سازندگی تکواندو است و به تخریب پولادگر فکر نمی‌کنیم. مشکل پولادگر این است که نمی‌تواند این دو را از هم تمیز دهد. اگر ساعی انتقاداتی را مطرح می‌کند به این دلیل است که دلش برای رشته‌ای که در آن به همه چیز رسیده است می‌سوزد.

کرمی خاطر نشان کرد: من و ساعی با پولادگر رفت و آمد خانوادگی داشتیم و خیلی هم برای او احترام قائل هستیم. زمانی که پولادگر از فدراسیون کنار برود من باز هم دوست صمیمی او می‌شوم اما الان به خاطر تکواندو روبروی او ایستاده‌ایم. اگر دوباره احساس کنیم در تکواندو سازندگی در حال انجام است مجددا آستین‌ها را بالا می‌زنیم و مثل یک سرباز کمک می‌کنیم. من و ساعی در کنار تکواندو به قدرت، شهرت، ثروت و موفقیت رسیده‌ایم اما عشقمان تکواندو است.

وی افزود: عشق ساعی تکواندو است و برای این عشق همه کار می‌کند. فدراسیون باید این عشق را آکادمی کند و از توانایی او استفاده کند. چرا نباید از ساعی، کرمی و معتمد استفاده شود. من تکواندو قزوین را به دست گرفتم و امثال بهترین نتایج در تاریخ این استان را کسب کردیم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در مورد اینکه آیا این قهرمانان غیر از حضور در جایگاه‌های مدیریتی و سرمربیگری تیم ملی حاضر به همکاری با فدراسیون در زمینه‌های دیگر هستند، عنوان کرد: خوشبختانه در گروه مربیانی که ما هستیم،هیچ منیتی وجود ندارد. من خودم اعتقاد دارم ما در حال حاضر مربیانی جوانی داریم که هیچ منیتی ندارند و اگر سرمربی تیم ملی شوند خود ما نیز حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته سیاست فدراسیون نیز مهم است. من حتی به ذوالقدری گفتم اگر برای مسابقات اخیر دو تیم با کادرهای مجزا انتخاب می‌کردیم و به مقانلو استراحت می‌دادیم در صورت باخت نیز این همه حاشیه وجود نداشت. یا اگر در تمام سفرهای این سال‌ها یک مربی جوان و یک بازیکن در کنار تیم اعزام می‌شدند ما در حال حاضر تعداد زیادی ملی‌پوش و مربی داشتیم. من حتی به خود مقانلو گفتم ما 113 مدالی را که با 10 بازیکن کسب کردیم را می‌توانستیم با 30 بازیکن کسب کنیم. زمان من 12 بازیکن تیم ملی در رنکینگ حضور داشتند اما حالا 5،6 بازیکن هستند. ما پشتوانه خود را در زمینه مربی و بازیکن تضعیف کردیم.

کرمی در خصوص گزینه‌های هدایت تیم ملی عنوان کرد: من اعتقاد دارم زمانی که ما در مسابقات شرکت می‌کنیم 20 درصد موفقیت به داخل زمین بستگی دارد و 80 درصد در حاشیه‌های اطراف است. ما در المپیک به دلیل عدم توجه به این حاشیه‌ها لطمه خوردیم. حالا نیز چه من به عنوان سرمربی انتخاب شوم و چه دوستان دیگر باید ابتدای شرایط فدراسیون را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: من در سال 2013 که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدم به پولادگر گفتم فقط دو خواسته از شما دارم. به من اعتماد کنید و از من حمایت کنید و اگر این دو اصل را انجام بدهید من همه کار می‌کنیم. متاسفانه در این قضیه خوب عمل نشد و من از تیم ملی جدا شدم و در حال حاضر نیز شرایط همین است.

سرمربی سابق تیم ملی با انتقاد از برخی مربیان گفت: البته یکسری دوستان تشک خود را جلوی در فدراسیون پهن کردند و فقط دوست دارند ایدی کارت هدایت تیم ملی را کسب کنند و اصلا به آینده هیچ نگاهی ندارند. اگر قرار به حضور من و هادی ساعی نیز باشد ما آینده را می‌سنجیم و اصلا بی‌گدار به آب نمی‌زنیم و ابتدا خواسته‌ها را بررسی می‌کنیم.

کرمی در پایان گفت: ما در حال حاضر در سراشیبی سقوط هستیم و ابتدا باید ترمز را بکشیم و بعد رفته رفته دوباره خود را بالا بکشیم. از امروز 6 ماه بیشتر به مسابقات جهانی باقی نمانده است و هیچ مربی عاقلی هیچ قولی نمی‌دهد .

ارسال نظر: