دستورالعمل رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای ابلاغ شد

فرصت ۳ ماهه به بیمه‌شدگان برای ابطال دفترچه‌های درمانی

کدخبر: 2081475

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: فاز اول دستورالعمل رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای تهیه و به سازمان‌های بیمه‌گر پایه ابلاغ شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احمدرضا ریاضیات با اشاره به پیگیری های متعدد سازمان بیمه سلامت ایران طی 7 و 8 ماه گذشته و همچنین برگزاری جلسات با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور سایر سازمان های بیمه گر همچون، تامین اجتماعی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، خدمات درمانی نیروهای مسلح و بیمه سلامت در راستای این امر صورت پذیرفت؛ اذعان داشت: بالاخره این دستور العمل 10 روزی است که به سازمان های بیمه گر پایه ابلاغ شده است.

وی افزود: بر اساس این دستور العمل سازمانهای بیمه گر پایه موظف هستند از زمان ابلاغ دستورالعمل مذکور، برای بیمه نمودن افراد جدید از بانک اطلاعاتی یکدیگر استعلام نمایند تا بتوانیم شاهد رفع هم پوشانی در این راستا باشیم.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران همچنین تصریح کرد: مقرر گردیده تا بانک اطلاعات بیمه شدگان به زودی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمیع شده تا از آنجا مورد استعلام قرار گیرد که در این راستا سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به ارائه بانک اطلاعات خود به این وزارتخانه نموده است.

ریاضیات با اشاره بندهایی از دستورالعمل مذکور خاطر نشان کرد: در خصوص خدمات درمانی نیروهای مسلح مقرر شده است تا ارائه بانک اطلاعاتی بیمه شدگان پس از کسب مجور از مراجع ذیصلاح به سازمان های بیمه گر صورت پذیرد.

این مقام مسئول یادآوری کرد: بر اساس دستورالعمل فوق الذکر سه ماه به کلیه بیمه شدگان فرصت داده می شود تا نسبت به ابطال دفترچه های درمانی خود به صورت اختیاری اقدام نمایند که در این زمینه سازمان بیمه سلامت ایران مکاتباتی را با ادارات کل استانی خود در سراسر کشور انجام داده است.

وی آگاه سازی بیمه شدگان را در راستای رفع هم پوشانی بیمه ای از اولویت ها دانست و افزود: سازمان های بیمه گر پایه موظف هستند تا در صورت عدم اقدام توسط بیمه شدگان بعد از فرصت سه ماه راسا اقدام به ابطال دفاتر درمانی اضافی بیمه شدگان نمایند به نحوی که اگر فردی هم بیمه اجباری تامین اجتماعی داشت و هم بیمه حمایتی (سلامت همگانی، بهزیستی، سایر اقشار، کمیته امداد و ...) را دارا بود، بیمه حمایتی حذف می شود.

مدیرکل بیمه گری و درآمد این سازمان گفت: در مواردی که بیمه شده دارای دو نوع بیمه اجباری باشد در این راستا هنوز تصمیم گیری خاصی صورت نگرفته و هر دو بیمه فعلا به قوت خود باقی خواهد ماند تا در فاز دوم تصمیم اتخاذ شده از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد ابلاغ قرار گیرد.

ریاضیات در خصوص برخورداری بیمه شدگان از مزایای یارانه ای بیماران خاص و ... تاکید کرد: در این راستا کلیه بیمه شدگان مجاز هستند برای استفاده از مزایای یارانه ای اقدام به انتخاب یک نوع بیمه نامه به صورت اختیاری نمایند.

ارسال نظر: