اعتراض سهامداران به وضعیت اسفناک بازار سرمایه:

اشتباه کردیم به وعده‌های رئیس‌جمهور دل‌ بستیم/ چه گناهی کرده‌ایم که سرمایه اندک‌مان در شرکت‌های بانکی ۹ ماه است مسدود شده

کدخبر: 2081447

آقای رئیس‌جمهور وعده داده بود با اجرای برجام همه چیز خوب می‌شود ولی الان یک سال از برجام گذشته است و سرمایه ما در بورس از بین رفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین » کیهان نوشت: یک سهامدار شرکت سایپا در این‌باره گفت: آقای رئیس‌جمهور در ابتدای شروع به کارشان از مردم خواستند تا به جای سرمایه‌گذاری در بازار سکه و ارز در بورس سرمایه‌گذاری کنند. وی افزود: من هم با توجه به حرف‌های روحانی و با توجه به اینکه می‌خواستم پولم را به جای کارهای دلالی در کار حمایت از تولید قرار دهم سرمایه‌ام را به بورس آوردم ولی متأسفانه از دی ماه 92 تاکنون نه تنها سودی نکرده‌ام بلکه نیمی از سرمایه‌ام هم از دست رفته است. این سهامدار با بیان اینکه واقعاً من اشتباه کردم که به وعده‌های رئیس‌جمهور دل‌خوش کردم و سرمایه‌ اندکم را به بورس آوردم افزود: تو را به خدا در روزنامه کیهان یک مطلبی درباره وضعیت اسفناک بورس بنویسید تا بلکه مسئولان دولت قدری به فکر ما بیفتند. وی تأکید کرد در این‌باره به روزنامه‌های حامی دولت هم زنگ زده‌ام ولی اغلب آنها یا جواب سربالا می‌دهند یا اینکه اصلاً پاسخگو نیستند و نمی‌خواهند حرفی در نقد سیاست‌های اشتباه دولت روحانی بنویسند. این فرد که سهامدار شرکت سایپاست همچنین با انتقاد از بسته ماندن طولانی مدت نماد شرکت‌ها در بورس گفت: پس از گذشت 72 روز نماد شرکت سایپا (خساپا) در بورس را باز کردند درحالی که قیمت آن 15 درصد منفی شده بود و بر این اساس سهامداران زیان هنگفتی کردند. این در شرایطی است که مسئولان شرکت سایپا مدعی بودند پس از برجام با سیتروئن قرارداد بسته‌اند و سهم شرکت رشد خواهد کرد ولی حالا قیمت این سهم در بورس نشان می‌دهد تمام آن ادعاها دروغی بیش نبوده است. یک سهامدار شرکت ایران‌خودرو هم به کیهان گفت: مسئولان دولت مدعی‌اند که رشد تولید خودرو در کشور به 40 درصد رسیده است اگر این ادعا واقعیت دارد چرا باید قیمت سهام ایران خودرو در سال جاری از 480 تومان به 260 تومان رسیده باشد. وی افزود: متأسفانه ظاهراً نظارتی بر وضعیت بورس نیست و سهامداران هر روز سرمایه‌هایشان در این بازار آب می‌شود و صدایشان هم به جایی نمی‌رسد. این سهامدار هم با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های حسن روحانی گفت: آقای رئیس‌جمهور وعده داده بود با اجرای برجام همه چیز خوب می‌شود ولی الان یک سال از برجام گذشته است و سرمایه ما در بورس از بین رفته است. یک سهامدار بانکی هم اظهار کرد آقای روحانی وعده داده بود با آزاد شدن ارتباطات بانکی، وضعیت بانک‌ها خوب می‌شود ولی الان مشخص شده که همه این وعده‌ها الکی بود. وی با انتقاد از وضعیت مدیریت بورس و با بیان اینکه طبق قانون نماد هیچ سهمی نباید بیش از 5 روز بسته باشد گفت: متأسفانه الان 9 ماه است که نماد بانک‌ها در بازار سهام بسته است و پول مردم قفل شده و هیچ راه‌چاره‌ای هم ندارند. این سهامدار افزود: ما چه گناهی کرده‌ایم که باید سرمایه اندک‌مان فقط در شرکت‌های بانکی به مدت 9 ماه مسدود باشد و الان هم معلوم نیست اولاً چه زمانی بالاخره این نمادها باز می‌شود و ثانیاً با چه قیمتی می‌خواهند این نمادها را باز کنند. وی با بیان اینکه عده‌ای در بورس معتقدند مسئولان فقط می‌خواهند در ایام نزدیک به انتخابات ریاست‌جمهوری به بورس توجه کنند افزود: این توجه یقیناً از سر دلسوزی نخواهد بود و فقط به خاطر انتخابات و رأی‌ آوردن خواهد بود.

ارسال نظر: