رئیس پلیس آگاهی ناجا خبر داد:

کاهش ۴.۵ درصدی وقوع سرقت/ افزایش ۲ درصدی کشفیات/ هشدار پلیس به فعالان خرید و فروش غیرقانونی ارز

کدخبر: 2081434

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان این که در دو حوزه سرقت خرد و مهم شاهد کاهش ۴.۵ درصدی هستیم از افزایش ۲ درصدی کشفیات خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه همایش تخصصی معاونان و روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اقدامات خبرنگاران در ارتقاء آگاهی عمومی، اظهار کرد: خبرنگاران را همکاران خود می‌دانیم و گاهی ممکن است ارزش اقدام یک خبرنگاری از اقدام افسر پی جو پر اهمیت تر و بیشتر باشد چرا که خبرنگاران می‌توانند به خوبی هشدارهای عمومی را در راستای کاهش جرایم به مردم منعکس کنند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تشریح اقدامات این پلیس در راستای کاهش و مبارزه با سرقت در 9 ماهه گذشته، افزود: در راستای مبارزه با سرقت با یک برنامه ریزی مطلوب توفیقات خوبی داشته ایم. به طوری که در سرقت های خرد و مهم " در مجموع بالغ بر 4.5 درصد کاهش داشته ایم.

وی با اشاره به سرقت های مهمه، عنوان کرد: سرقت از منزل ، طلافروشی، بانک، خودرو و ... جزء سرقت های مهمه به شمار می آید و سرقت از وسایل داخل خودرو ، جیب بری و کیف قاپی جزء سرقت های خرد محسوب می شود.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: کشف به وقوع نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته اما ما به این اعداد و ارقام متکی نیستیم و به دنبال کاهش محسوس سرقت های خرد و مهمه هستیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا یادآور شد: در حوزه سرقت های خرد شاهد کاهش 5.5 درصد نسبت به سال گذشته هستیم.

سردار مقیمی اشاره کرد: در خصوص سرقت قطعات خودرو از نظر آماری شاهد کاهش نبوده ایم اما در مجموع سرقت ها شاهد کاهش سرقت و افزایش کشفیات هستیم.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه به ماه های پایانی سال نزدیک می شویم و تردد مردم در مراکز تجاری و اقتصادی بیشتر است، افزود: لازم است مراکز تجاری و اقتصادی در همکاری با موسسات امنیتی و ایمنی، به کارگیری پلیس افتخاری و ... اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد آسیب های کمتری در حوزه سرقت همزمان با این ایام باشیم.

رئیس پلیس آگاهی کشور عنوان کرد: متأسفانه برخی از مردم با نگهداری سکه، طلا، وجوهات و اشیاء گرانقیمت در منزل ، منازل را به شعبه ای از بانک و یا تجارت خانه تبدیل کرده اند که همین عامل نیز در سرقت از منازل موثر است.

وی توضیح داد: سرقت وجوهات نقد برای سارقان منزل سهل الوصول است و سارقان به راحتی و بدون فوت زمان می توانند این اموال را خرج کنند.

رئیس پلیس آگاهی کشور در ادامه با اشاره به کارکردهای مفید صندوق های امانات، خاطر نشان کرد: بهتر است سازمان ها و موسسات که زمینه ساز ایجاد و توسعه این صندوق‌ها هستند در این زمینه متمرکز شده و مردم را برای استفاده از این صندوق ها و نگهداری اموال و اشیاء گرانقیمت در این "باکس ها " تشویق کنند، چرا که استفاده از این رویکرد در کاهش سرقت از منازل موثر است.

سردار مقیمی اشاره کرد: اگر فضای جرم آماده باشد سارقان اقدام به سرقت می کنند اما اگر بسترهای وقوع جرم را از بین ببریم در واقع با وقوع جرایم مبارزه کرده ایم.

وی در ادامه به تعامل پلیس آگاهی و بانک مرکزی اشاره و بیان کرد: در زمینه ارتقاء تعاملات با بانک مرکزی نشست هایی داشته ایم و طرح های عملیاتی در خصوص رصد و شناسایی کسانی که مبادرت به خرید و فروش غیرقانونی ارز می کنند، در حال انجام است.

سردار مقیمی اضافه کرد: مراکز و اماکنی که محل تجمع خرید و فروشان غیرقانونی ارز نیز است، رصد و با اقدامات عملیاتی با این مراکز برخورد می کنیم.

ارسال نظر: