نوشدارو پس از مرگ سهراب در جودوی ایران !

کدخبر: 2081417

کاپیتان سابق تیم ملی جودو با مطرح کردن پرداخت رشوه از سوی مسئولان سابق این رشته در میادین بین‌المللی و پذیرفتن تلویحی این موضع از سوی آنها، حکایت نوشدارو پس از مرگ سهراب برای علاقمندان جودو تداعی می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی «نسیم آنلاین»، با وجود گذشت چند ماه از رفتن مسئولان سابق فدراسیون جودو و تغییر و تحولات مدیریتی در این فدراسیون اما هنوز شاهد مشکلات مربوط گذشته این رشته المپیکی ورزش کشورمان هستیم. در یکی از تازه‌ترین اتفاقات و اتهامات علیه مسئولان سابق این رشته، وحید بنا کاپیتان سابق تیم ملی جودو مسائلی را مطرح کرد که هر کدام نیازمند ورود جدی مسئولان ورزش کشور به این موضوع است.

وحید بنا در مصاحبه‌های خود علاوه بر مطرح کردن مشکلات بسیار در گذشته، از پرداخت رشوه از سوی مسئولان این رشته برای پیروزی در مسابقات بین‌المللی سخن گفت. اتهامی سنگین که شاید در ابتدا تصور می‌شد این مسئله از سوی مسئولان سابق این رشته ورزشی محکوم و اقداماتی قانونی علیه ملی‌پوش سابق کشورمان انجام گیرد. اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه یکی از مسئولان وقت این رشته در یک گفتگوی تلویزیونی تلویحا این مسئله را قبول و بیشتر موارد و مشکلات مطرح شده از سوی وحید بنا را پذیرفت.

حالا با پذیرفتن این موضوع باید از این مسئول سابق سوال کرد شما که در جریان این مسائل قرار داشتید چرا در زمان مناسب نسبت به آن واکنش نشان ندادید و مقامات ورزش کشور را از آن باخبر نکردند. حکایت پذیرفتن صحبت‌ها بنا در مقطع فعلی که دیگر این دوستان در فدراسیون حضور ندارند حکایت نوشدارو پس از مرگ سهراب است.

متاسفانه این مسائلی که بنا در مصاحبه‌های خود به آن‌ها اشاره کرده است در سالیان گذشته در جودو ایران به وفور قابل مشاهده بود و در هر مقطعی برخی از آنها رسانه‌ای و برخی نیز مانند ادعاهای اخیر پنهان مانده است. برخورد با مشکلات و مسائل اخلاقی این رشته ورزشی زمانی ارزشمند می‌بود که این موضوعات دیده و شنیده می‌شد و خیرخواهان این رشته علی‌رغم داشتن مسئولیت به آن ورود می‌کردند نه حالا که دیگر این دوستان سمتی در این فدراسیون ندارند و تازه به یاد بی‌اخلاقی‌های گذشته این رشته ورزشی و سخن گفتن از آنها افتاده‌اند.

بخشی از مشکلاتی که بنا امروزه از آنها یاد می‌کند در گذشته بارها و بارها توسط رسانه‌ها به دوستان مسئول گوشزد شد اما هر بار به بهانه ایجاد حاشیه و برهم زدن آرامش فدراسیون محکوم شد. امثال این ورزشکاران در سالیان اخیر در جودو ایران به دلیل همین مشکلات و مسائل نابود شدند و حتی خاطره‌ای از آنها باقی نمانده است. این دوستان سوابق مدیریتی‌شان در تقویم تاریخ ورزش کشور ثبت شده و بهتر است حالا که دیگر مسئولیتی ندارند حداقل خودشان مشکلات زمان حضورشان را فریاد نزنند و اجازه بدهند جودو کشور پس از تغییر و تحولات مدیریتی صورت گرفته به راه خود ادامه دهد.

ارسال نظر: