راه آهن به دنبال رفاه حال شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران است

کدخبر: 2081252

متاسفانه از آن زمان در مقاطع مختلف زمانی امکان تشکیل جلسه حسب توافق با شهرداری صورت نگرفت و حتی صورتجلسه اولیه بعد از یک سال از طرف شهرداری ابلاغ شد و متاسفانه تا سال ۹۵ (تاکنون ) این تاخیر توسط شهرداری صورت گرفته و حاضر به توافق با راه آهن نشده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران پیرو درج خبری در خصوص اظهار نظر برخی از اعضای محترم شورای شهر تهران با عنوان " راه‌آهنی‌ها به دنبال درآمدزایی از اراضی‌شان در مناطق۱۷ و ۱۸ هستند" مورخ 30 آذر ماه 1395 در آن خبرگزاری،لازم می داند درراستای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی توضیحاتی را در این زمینه ارایه کند.

در توضیحات ارسالی آمده است: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با هدف رفاه حال شهروندان در مناطق ۱۷ و ۱۸ و ارتقای سطح خدمات شهری، با صرف هزینه بالا نسبت به انتقال این خطوط به زیر زمین اقدام کرد و با وجود عدم توجیه اقتصادی این پروژه، همچنان پیگیر اجرای آن در راستای تامین رفاه حال شهروندان منطقه بوده که این مساله بیانگر آن است که متولیان امر،هیچ گاه دغدغه درآمدزایی از این پروژه را نداشته و رفاه حال مردم و ارتقای سطح خدمات، همواره در اولویت برنامه های مدیران ریلی قرار دارد.

در ادامه این توضیحات راه آهن تصریح شده: از جمله 2.5 برابر شدن تعداد گذرگاه های دسترس مردم و تعریض گذرگاه های موجود که جنبه ارتقاء سطح خدمات به مردم شریف منطقه بوده و از دستاوردهای عملکرد راه آهن است.

بر پایه این گزارش، متولیان دولت دهم در زمان ارایه این طرح و برای اقتصادی شدن پروژه و بازگشت بخشی از هزینه های اجرا، طرح های مختلفی را ارایه داده تا در فضای آزاد شده ناشی از انتقال مسیر ریلی به زیر زمین، طرح هایی اجرا شود که موجب رفاه بیشتر اهالی منطقه شود، از جمله ایجاد موزه، فضای سبز، مناطق تجاری و پارکینگ که با مخالفت برخی از مسئولان شهری رو به رو شده است.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در توضیح ارسالی خویش، ادامه داده که از سال ۱۳۹۲ ، در راستای واگذاری زمین به شهرداری با توجه به توصیه شورای شهر نسبت به برگزاری جلسات متعدد با شورای شهر و شهرداری اقدام و مقرر شد که با توافق مالی زمین فوق در اختیار شهرداری قرار گیرد.

این شرکت افزوده:متاسفانه از آن زمان در مقاطع مختلف زمانی امکان تشکیل جلسه حسب توافق با شهرداری صورت نگرفت و صورتجلسه اولیه بعد از یک سال از طرف شهرداری ابلاغ شد امامتاسفانه تا سال 95 این تاخیر توسط شهرداری صورت گرفته و حاضر به توافق با راه آهن نشده است.

پیرو موارد یاد شده، راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام می کند در صورت تکرار مطالب غیر واقع، این شرکت نسبت به انتشار مستندات و مدارک موجود در این زمینه اقدام خواهد کرد.

ارسال نظر: