در پیامی

حزب‌الله لبنان درگذشت اسقف حامی مقاومت را تسلیت گفت

کدخبر: 2081226

حزب‌الله لبنان درگذشت عالم مسیحی را که از حامیان مقاومت بود ضایعه بزرگی برای امت اسلامی قلمداد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از العهد نوشت: حزب‌الله لبنان در پیامی درگذشت «هیلاریون‌ کاپوچی» اسقف قدس را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است که هیلاریون کاپوچی عمر خود را در راه آزادی فلسطین و ملت آن صرف کرد و فلسطین و امت عربی مبارز بزرگی را که از ملت فلسطین حمایت کرد و دهه‌ها در راه حقوق مشروع آن‌ها جنگید، از دست داد.

حزب‌الله افزود: این اسقف مبارز با همه آزادگان و مجاهدان امت اسلامی در راه آزادی مقدسات و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی غاصب همراه بود و در راستای متحد کردن توان امت در راه تحقق این هدف بزرگ به شدت کوشید.

حزب‌الله لبنان با اشاره به حضور این عالم مسیحی در صحنه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین و مناطق دیگر دنیا، این ضایعه را به خانواده این اسقف مجاهد، ملت فلسطین و امت اسلامی تسلیت گفت.

"هیلاریون کاپوچی" 94 ساله از شخصیت‌های دینی مسیحی در سوریه بود که در شهر حلب پا به عرصه هستی گذاشت و در سال 1965 به عنوان اسقف کلیسای کاتولیکی رم در قدس انتخاب شد.

وی همواره به خاطر مواضع ملی‌اش در مخالفت با اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین معروف بود و از مقاومت حمایت می‌کرد. رژیم صهیونیستی وی را در سال 1974 و در جریان انتقال اسلحه برای مقاومت بازداشت و به 12 سال حبس محکوم کرد.

کاپوچی چهار سال بعد با میانجیگری مقامات واتیکان آزاد و در نوامبر سال 1978میلادی از فلسطین تبعید شد و تا لحظه وفات در تبعیدگاه خود در رم زندگی می‌کرد.

ارسال نظر: