کمپ‌های ماده ۱۶ افزایش یابد

استاندار تهران: گورخواب‌های نصیرآباد معتاد متجاهر بودند نه بی‌خانمان

کدخبر: 2080677

استاندار تهران با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر با اشاره به اینکه نیمی از معتادان متجاهر اهل استان‌های دیگر هستند و این مسئله کار را کمی سخت و پیچیده کرده است، گفت: گورخواب‌های نصیرآباد بی‌خانمان نبودند، معتاد متجاهر بودند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید حسین هاشمی در گفتگو با تسنیم درباره مضوع گورخواب‌های نصیرآباد و جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح تهران اظهار کرد: در مورد مسئله پیش آمده در منطقه نصیر آباد باید گفت که این افراد معتادان متجاهر بودند و بی خانمان نبودند.

وی ادامه داد: این افراد در حال حاضر جمع آوری شده و به مرکزی با نام اخوان در شهریار منتقل شدند که مراحل درمانی آنها ادامه دارد و رو به بهبودی هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه مقداری مسئله نصیرآباد را بیش از اندازه بزرگ جلوه دادند، گفت: در این زمینه به خصوص بحث بی خانمان بودن را مطرح کردند در حالیکه این افراد معتاد متجاهر بودند و جمع‌آوری‌شان جزو سیاست اصلی ما است.

هاشمی تصریح کرد: هر چند که در شهرستان‌ها کمپ‌های خصوصی داریم، البته کمپ‌های ماده 16 نداریم که باید آن هم به تدریج ایجاد و تقویت شود.

وی ادامه داد: در کل استان تهران در ابتدای دولت یازدهم فقط مرکز شفق را داشتیم که ظرفیت آن برای نگهداری معتادان 400 نفر بود که البته به خاطر غیر بهداشتی بودن تعطیل شد.

استاندار تهران عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 11 هزار امکان نگهداری ایجاد شده و روند خوبی را شاهدیم؛ هم اکنون حدود 7 هزار نفر تحت درمان قرار دارند که این آمار با گذشته قابل مقایسه نیست.

هاشمی تصریح کرد: نیمی از معتادان متجاهر متعلق به استانهای دیگر هستند و ساکن تهران نیستند که این مسئله کار را کمی سخت و پیچیده کرده است.

وی ادامه داد: اما در هر حال به هر شکلی معتاد متجاهر باشد یا فردی بی سرپناه یا بی خانمان باید به او کمک کرد و این جزوی از اولویت اساسی ما است.

استاندار تهران درباره این پرسش که آیا بی‌خانمان در تهران وجود دارد یا خیر اظهار کرد: بی‌خانمان به آن معنی در تهران بعید می‌دانم اما معتادان هنوز وجود دارند.

هاشمی تاکید کرد: معتادان متجاهر تا حدود بسیار زیادی جمع شدند اما هنوز به اتمام نرسیده و در حال فعالیت برای این منظور هستیم.

ارسال نظر: