آخریت تحولات سوریه

ارتش سوریه "شریفه" در حومه حمص را آزاد کرد

کدخبر: 2080652

نیروهای ارتش سوریه توانستند روستای شریفه در حومه شرقی حمص را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای همپیمان، روستای «شریفه» در حومه شرقی حمص را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش از لوث آنها پاکسازی کردند.

روستای شریفه در هشت کیلومتری فرودگاه نظامی التیفور واقع است. یک منبع نظامی به خبرنگار تسنیم گفت آزادسازی روستای شریفه، با هدف مستحکم‌کردن کمربند امنیتی اطراف فرودگاه در برابر حملات تروریست‌های داعشی صورت گرفته است.

خبر دیگر اینکه بیشتر جبهه‌های حومه شرقی دمشق در اولین روز اجرای توافق آتش‌بس در سوریه شاهد آرامش بوده است در حالی که روستاهای منطقه وادی بردی در حومه غربی پایتخت شاهد درگیری بوده است.

این در حالی است که گروه‌های تروریستی با حمله به مواضع ارتش سوریه در اطراف شهرک محرده در حومه حماه، آتش‌بس را نقض کردند، ارتش توانست با دفع حمله تروریست‌ها، نقاطی را که از دست داده بود، بازپس بگیرد.

این در حالی است که جبهه‌های حلب شاهد آرامش شکننده است، جبهه غربی حلب مهمترین جبهه فعلی حلب است به طوری که گروه‌های تروریستی فعال در غرب و جنوب غربی این شهر تا حومه ادلب اعلام کرده‌اند اهمیتی به آتش بس نمی‌دهند، این گروه‌ها شامل گروه نورالدین زنگی، استقم کماامرت، جبهه النصره و حرکه احرارالشام هستند، در نتیجه جبهه غربی حلب خارج از نظام آتش‌بس قلمداد می‌شود. یک منبع میدانی گفته است آرامش حومه حلب به سبب تلاش گروه‌های تروریستی برای بازسازی صفوف خود پس از اخراج تروریست‌ها از محله‌های شرقی حلب است.

این در حالی است که فرماندهان ارتش سوریه بر پایبندی کامل خود به فرمان رهبری سوریه درباره آتش بس در کشور تاکید کرده‌اند.

کدام گروه‌های مسلح توافق آتش‌بس را امضا کرده‌اند؟

منابع آگاه اعلام کردند ترکیه رفتار و عملکرد گروه‌های مسلحی را که توافق آتش بس در سوریه را امضا کرده‌اند، تضمین کرده است که شامل این گروه‌ها هستند:

«فیلق الشام»، شامل 19 گروه، تعداد کل افراد مسلح آن، بیش از چهار هزار نفر هستند که در حومه‌های حلب، ادلب، حماه و حمص به اقدامات تروریستی دست می‌زنند.

«جیش‌ الاسلام» شامل 64 گروه که تعداد کل افراد مسلح آن، 12 هزار نفر است و در حومه‌های حلب، دمشق، درعا، حماه و حمص فعال هستند.

«ثوار الشام» شامل هشت گروه و تعداد 2500 فرد مسلح که در حومه‌های حلب،‌ادلب و لاذقیه با ارتش و نیروهای مردمی می‌جنگند.

«جیش‌المجاهدین» شامل 13 گروه و تعداد هشت هزار فرد مسلح در حومه‌های حلب، ادلب و حماه فعالیت می‌کنند.

«جیش ادلب» شامل سه گروه بزرگ با بیش از 6 هزار فرد مسلح در حومه ادلب می‌جنگند.

«الجبهه الشامیه» شامل پنج گروه بزرگ با حدود سه هزار فرد مسلح در حومه‌های حلب، ادلب و دمشق فعال هستند.

در نتیجه حدود 40 هزار تروریست توافق آتش‌بس را امضا کرده‌اند، البته گروه‌های تروریستی جبهه النصره و داعش از این توافق مستثنی هستند و جنگ با آنها ادامه دارد.

این در حالی است که احمد علی قره علی سخنگوی گروه تروریستی احرارالشام در حساب شخصی خود در توئیتر نوشته است که این گروه توافق آتش‌بس را امضا نکرده است.

احرارالشام شامل بیش از 80 گروه با حدود 16 هزار فرد مسلح است که در حومه‌های حلب، دمشق، درعا، ادلب، لاذقیه،‌حماه و حمص فعال هستند.

ارسال نظر: