یک تولیدکننده برنج ایرانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

برنج در یک سال گذشته حداقل ۷۰ درصد گران شد/ برنج ۱۶ هزار تومانی در تهران!

کدخبر: 2080266

شریفی گفت: برنج در تهران کیلویی ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان هم به فروش می رسد و این در حالی است که در مازندران حتی با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان نیز برنج اعلا ایرانی به فروش نمی رسد.

مهدی شریفی، تولیدکننده و توزیع کننده برنج در مازندران به «نسیم آنلاین» گفت: امسال وضعیت تولید برنج برای کشاورزان بسیار مناسب بوده و از لحاظ قیمت نیز به نسبت سال گذشته حداقل 60 تا 70 درصد افزایش داشته ایم.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت برای دلالان بیش از این ها بوده است و تفاوتش با کشاورز در این است که کشاورز برنج خالص و بسیار مرغوب ایرانی را به دست خریدار می دهد اما دلالان برنج های ایرانی را با برنج درجه یک خارجی مخلوط کرده و به مشتری عرضه می کند.

وی اظهار داشت: در واقع به جرأت می توان گفت که به دست هیچ یک از مشتریان برنج صد در صد ایرانی تحویل داده نمی شود یعنی هزینه برنج مرغوب را از آنان می گیرند در حالی که تنها 50 درصد بسته بندی ها برنج ایرانی است.

شریفی تأکید کرد: دلال یک سود 100 درصدی از این موضوع نصیبش می شود در دو ماه اخیر نیز قیمت برنج در مازندران هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است زیرا دلال‌ها تصمیم بر این گرفته اند که مدتی هیچ گونه خریدی نداشته باشند در واقع الان در کارخانه ها برنج وجود دارد اما خریدی صورت نمی گیرد.

این تولیدکننده برنج ایرانی اضافه کرد: خرید نمی کنند تا کشاورزان مجبور شوند برنج را با قیمت پایین تر بفروشند و به این ترتیب بتوانند سود بیشتری را در جیب خود انباشته کنند و بعد همان برنج را در شهرهای دیگر با قیمت بسیار بالاتر به فروش برسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در تهران هم تغییر قیمتی صورت گرفته توسط خود بنکداران بوده است که بر روی قیمت آن کشیده اند. زیرا برنج در تهران کیلویی 14 تا 16 هزار تومان هم به فروش می رسد و این در حالی است که در مازندران حتی با قیمت 10 هزار و 500 تومان نیز برنج اعلا ایرانی به فروش نمی رسد.

ارسال نظر: