عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

کارخانجات سیمان و گچ صادرات خود را کاهش دادند/ سفره مردم کوچک شد

کدخبر: 2080244

معروف گفت: دولت در زمان نامناسبی به فکر اصلاح ساختارها افتاده است؛ افت زیاد درآمدها موجب شده نه تنها سفره قشر متوسط جامعه بلکه حتی مرفه‌ترها هم کوچک شود.

سید حسین معروف، عضو اتاق بازرگانی بوشهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » گفت: مهم تر از افزایش قیمت کالاهای اساسی آن چه که امروز مردم را در سختی قرار داده درآمدهای پایینی است که با هزینه زندگی و افزایش کالاها همخوانی ندارد.

وی افزود: درآمدها به دلیل تعطیلی بسیاری از صنایع یا کاهش پیدا کرده و یا از بین رفته است زیرا رکود در تمامی حوزه های کسب و کار نفوذ یافته و موجب ضایع شدن آن‌ها شده است.

عضو اتاق بازرگانی تأکید کرد: زمانی که درآمد هم نباشد حتی تورم پایین هم نمی تواند جلوی نارضایتی مردم را بگیرد چه برسد به این که کالاها گرانتر هم بشود.

معروف اظهار داشت: الان کارخانجاتی مانند سیمان ساروج، سیمان دشتستان و تعدادی زیادی کارخانه و معادن گچ که در استان بوشهر قرار دارند به دلیل وضعیت نامناسب صادرات خود را کاهش داده اند. تولید هم به دلیل رکود بازار مسکن در این کارخانجات کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: همین افت زیاد درآمدها و همچنین گرانی کالاهای اساسی موجب می شود تا سفره مردم متوسط جامعه کوچکتر شود که البته بنده به عنوان یک فعال اقتصادی بازار به نظرم سفره مردم قشر مرفه تر هم کوچکتر شده است چه برسد به قشر متوسط جامعه.

معروف گفت: رکود رکود سنگینی بوده است و دولت باید تمام توان خود را بگذارد تا این رکود را از بین ببرد، خوب است که دولت به فکر اصلاح ساختارهای اقتصاد باشد اما بنظر من زمان نامناسبی را برای این کار انتخاب نکرده است.

عضو اتاق بازرگانی بوشهر تصریح کرد: اصلاح ساختار اساسی باید در شرایط رونق باشد نه در وضعیت کنونی که نه تنها رونقی وجود ندارد بلکه رکود عمیقی بر بازار داخلی حاکم است. اصلاحات ساختاری در زمان نامناسب به رکود دامن خواهد زد و آن را تشدید می کند.

ارسال نظر: