صبح امروز و در راستای بازدید دوره‌ای از دادسراها؛

دستور ویژه دادستان کل کشور برای رسیدگی فوق‌العاده به پرونده سارقان مسلح مغازه‌ها

کدخبر: 2080235

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری صبح امروز به همراه هیأت همراه به منظور بررسی وضعیت دادسراها، به صورت سرزده از دادسراهای جنایی و ویژه سرقت تهران بازدید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور صبح امروز به همراه هیئت همراه به صورت سرزده از دادسراهای جنایی و ویژه سرقت تهران بازدید کرد.

در این بازدید که علی اکبر بختیاری رئیس دفتر دادستان کل کشور، محمد فیروزی معاون نظارت بر دادسراهای دادستانی کل کشور و فرید فرهمند مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی دادستانی کل کشور نیز حضور داشتند، مشکلات موجود در این دادسراها مورد بررسی قرار گرفت.

دادستان کل کشور در ابتدا از واحد ثبت دادسرای سرقت بازدید کرد و در جریان روند کار قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با حضور در واحد ارجاع به تورق چندین پرونده پرداخت و از قضات این دادسرا خواست که به پرونده های زندانی دار با اولویت رسیدگی کنند.

دادستان کل کشور در ادامه از چندین شعبه بازپرسی بازدید کرد و آمار پرونده های مختومه و وارده را مورد بررسی قرار داد.

وی در ادامه این بازدید بر استفاده از سیستم cms تأکید کرد و در جریان تدابیر اتخاذ شده در زمینه ردمال قرار گرفت.

حسب گزارش سرپرست دادسرای ویژه سرقت در رابطه با عدم امکان درج خلاصه پرونده در سیستم سمپ، حجت الاسلام و المسلمین منتظری از معاون خود خواست که این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

دادستان کل کشور در راستای توجه به حفظ حقوق متهمان، با آن ها و خانواده‌هایشان به گفتگو پرداخت و راهنمایی‌های لازم را ارائه داد.

وی همچنین با حضور در شعبه یک بازپرسی دادسرای سرقت در جریان روند رسیدگی به پرونده سرقت مسلحانه از مغازه‌ها که در چند روز گذشته اتفاق افتاده بود، قرار گرفت و بر رسیدگی فوق العاده به این پرونده و صدور کیفرخواست آن در کوتاهترین زمان ممکن تأکید کرد.

دادستان کل کشور در ادامه این بازدید از چندین شعبه بازپرسی دادسرای جنایی بازدید کرد.

وی در ارزیابی صورت گرفته از وضعیت این دادسراها ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته، جدیت و پیگیری همکاران قضایی در این دادسراها را مورد تقدیر قرار داد و گفت: امیدواریم مردم عزیز به این سمت و سو حرکت کنند که فرهنگ جامه ما فرهنگی باشد که از آسیب ها دوری کنند.

در پایان این نشست نیز جلسه ای با حضور بازپرسان دادسرای جنایی و سرقت برگزار و دادستان کل کشور پس از استماع نظرات آن‌ها، دستورات مقتضی را برای رفع مشکلات موجود صادر کرد.

ارسال نظر: