وزیر آموزش و پرورش در زاهدان:

اولویت وزارت آموزش و پرورش توجه به مناطق محروم و کم برخوردار کشور است

کدخبر: 2080101

دانش آشتیانی گفت: با توجه به اینکه اولویت این وزارتخانه توجه به مناطق محروم و کم برخوردار کشور است نخستین سفر استانی‌ام را به سیستان و بلوچستان انجام دادم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی دوشنبه شب در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان گفت: با توجه به اینکه اولویت این وزارتخانه توجه به مناطق محروم و کم برخوردار کشور است نخستین سفر استانی ام را به سیستان و بلوچستان انجام دادم.

دانش آشتیانی هدف از سفرش را بازدید و شناخت بیشتر از منطقه عنوان کرد و گفت: در این سفر با همکاری همکارانمان در سیستان و بلوچستان چگونگی تقویت مجموعه های آموزشی این استان بررسی می شود.

وی با اشاره به حذف مدارس خشت و گلی در سیستان و بلوچستان گفت: برای این کار برنامه هایی در دست اقدام داریم و با تعاملی که با خیرین مدرسه ساز برقرار شده تلاش می شود در جهت رفع محرومیت های فضاهای آموزشی این استان گام های موثری برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش در بدو ورود به زاهدان در فرودگاه این شهرستان مورد استقبال 'علی اوسط هاشمی' استاندار، 'علیم یارمحمدی' نماینده مردم زاهدان در مجلس، مالکی رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیرکل آموزش و پرورش و شماری از مدیران استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

حضور در گلزار شهدا، بازدید از مدارس شیرآباد در حاشیه شهر، شرکت در نشست مدیران مدارس سیستان و بلوچستان در مجتمع شهید عالی زاهدان و راه اندازی سه سامانه ویژه فرهنگیان، مدیران مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان، افتتاح باغ رستوران خانه معلم، کلنگ زنی چند طرح آموزشی در استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و شرکت در نشست توسعه شاخص های آموزشی مناطق کمتر توسعه یافته از جمله برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان است.

همچنین 'یوسف نجفی' معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، 'اسفندیار چهاربند' رئیس مرکز برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و 'علی زرافشان' معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش امروز پس از ورود به زاهدان به ترتیب به شهرستان های زابل، سراوان و خاش سفر کرده و در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان ها حضور یافتند.

به گزارش ایرنا ؛ هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه درحال تحصیل و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت این استان هستند.

ارسال نظر: