واکنش معاون رئیس قوه قضائیه به پلیس:

نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود

کدخبر: 2080089

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با انتقاد به موضع پلیس در بحث ثبت نقل و انتقال خودرو گفت: نقل و انتقال معاملات خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: احمد تویسرکانی در همایش گرامیداشت روز دفاتر اسناد رسمی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: سازوکار ثبت اسناد و املاک در کشور ما به عنوان یک امر حاکمیتی، نقش انکار ناپذیری در پیشگیری از نزاع ها و دعاوی و تشکیل پرونده ها دارد.

وی گفت: طبیعتا فلسفه وضع حکومت و قانون، ایجاد نظم و عدالت در جامعه است و با توجه به آموزه های اسلامی، انجام امور حاکمیتی خدمت به مردم محسوب می شود. رییس سازمان ثبت گفت:خوشبختانه در عصر ما با اقدام بزرگ و انقلاب بزرگی که به دست امام راحل شکل گرفت، احکام دینی قدرت خود را در اداره جامعه نشان داد. تویسرکانی افزود: امروز یکی از مسائل مهم، توسعه ثبت رسمی است. در مقاطعی به این مسئله کم توجهی کردند و هزینه های زیادی را کشور متحمل شد. وی اضافه کرد: امروز اگر زمین خواری و بی نظمی در حوزه معاملات عادی داریم، محصول کم توجهی به ثبت رسمی است. توسعه ثبت رسمی در حوزه اموال یکی از اقتضائات جدی کشور ماست. معاون رئیس قوه قضائیه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم دو دستور را به حوزه ثبت رسمی و توجه به آن اختصاص دادند که ضرورت این مسئله را می رساند. تویسرکانی با اشاره به اختلاف دفاتر اسناد و پلیس درباره ثبت نقل و انتقال خودرو گفت: برخی بخش ها و افراد بدون توجه به مصالح مردم تبلیغ می کنند که ثبت رسمی ضروری نیست. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در بحث تصویب ماده 29 نحوه اخذ جرایم رانندگی، مباحث فراوانی مطرح و به نقش دفاتر اسناد رسمی توجه شده اما شاهد هستیم به نحو مداوم و با یک شیوه نادرست، ضروری نبودن اجرای این مصوبه و ثبت نکردن نقل و انتقال خودرو را تبلیغ می کنند که باعث می شود کشور هزینه های زیادی را در بخش های دیگر بپردازد. وی توضیح داد: اگر مرجعی که ماموریتش چیزی دیگری است را در بحث نقل و انتقال معاملات دخیل کنیم، جفای به آن نهاد هم هست و نباید با توجیه های عامه پسند ضروری نبودن ثبت نقل و انتقال خودرو را تبلیغ کنند. معاون رییس قوه قضائیه گفت: همواره تاکید کردیم که فهم ما از ماده 29 قانون اخذ جرایم رانندگی بر این است که نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و به همین جهت هم قانون گذار تصریح به استقرار دفاتر در مراکز شماره گذاری خودرو کرده است.

ارسال نظر: