معاون توسعه امورعلمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خبرداد:

حمایت از تخصیص اعتبارات ورزش دانش‌آموزی

کدخبر: 2080069

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برحمایت از تخصیص اعتبارات ورزش دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از معاونت تربیت بدنی و سلامت، محمدرضا واعظ مهدوی درجمع کارشناس مسئولان وکارشناسان تربیت‌بدنی استان‌های جنوبی کشور در شیراز اظهارکرد: لازم است در نظام آموزش و پرورش به مهارت‌ها بپردازیم چراکه انتظار ما از خروجی این نظام تنها آموختن دانش و محفوظات نیست.

معاون توسعه امورعلمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تصریح کرد: دانش‌اندوزی یکی از ظرفیت‌هایی است که باید در نسل جوان ایجاد شود و این ظرفیت خود ابزاری برای ارتقای توانایی برای ادامه زندگی در جامعه و کسب مهارت های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: در مهارت‌های اجتماعی، تعاملات، آرامش، گذشت و مدیریت استرس، نقش چشمگیر و تعیین‌کننده‌ای دارد و انجام ورزش ضمن تاثیر مثبت بر سلامتی یکی از مهمترین ابزارها و روش‌ها برای کاهش استرس، ایجاد آرامش و بهبود شرایط زندگی می‌باشد.

واعظ مهدوی خطاب به شرکت‌کنندگان در این دوره تاکید کرد: با توجه به تخصص شما در این زمینه لازم است این اقدامات و مجموعه فعالیت‌ها در نظام آموزشی ما شکل بگیرد تا با انجام کار بدنی و جسمی توسط نسل جوان ما، زمینه افزایش قدرت یادگیری در آنها افزایش یابد.

معاون توسعه امورعلمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بیان کرد: مکانیزم‌های علمی متعددی در این زمینه کشف شده که ورزش می‌تواند موجب افزایش گیرایی مغز و ارتقا قدرت آموزش شده، پرخاشگری را کاهش داده و با کاهش استرس میزان تاب‌آوری در افراد را نیز افزایش دهد و علاوه بر آن قدرت مقاومت در برابر انحرافات و نه گفتن به مسائل منفی را نیز افرایش دهد.

وی افزود: آنچه ما در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر داریم همین قدرت تاب‌آوری می‌باشد، به نحوی که بخش‌های مختلف جامعه ما بتواند در مقابل تنش‌ها مقاومت نماید.

واعظ مهدوی افزود: شرایط کنونی جهان موجب ایجاد چالش‌ها و تنش‌های پیش‌بینی نشده زیادی در عرصه‌های مختلف برای ما می‌شود که ضرورت افزایش قدرت انعطاف و تاب‌آوری را مشخص می‌کند

وی با اشاره به تلاش‌های در زمینه برنامه‌ریزی ارتقای سلامت و فعالیت‌های تربیت‌بدنی در حوزه آموزش عمومی افزود:آینده کشور درگرو تربیت نسل جوان پرتحرک و پرتوان است و این تربیت و سرمایه‌گذاری برای ما یک نقش راهبردی دارد و ما از تخصیص اعتبارات مستقل به ورزش دانش آموزی حمایت می‌کنیم.

معاون توسعه امورعلمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر نقش ویژه متولیان تربیت‌بدنی و سلامت در نظام آموزش عمومی، ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌ها و تلاش‌های افراد مختلف در حوزه تعلیم و تربیت، موجب تربیت نسلی آگاه، پرتوان، صادق و اخلاق‌مدار با مهارت‌های لازم در زمینه تولید و کارآفرینی و همچنین خداجو و با ایمان شود.

ارسال نظر: