قاضی عسگر:

اوحدی فاجعه منا را مدیریت کرد/ راضی نبودیم ایشان از سازمان برود

کدخبر: 2080038

حجت‌الاسلام قاضی عسگر، نماینده مقام معظم رهبری در امور حج گفت: از همان ابتدای وقوع فاجعه منا به اوحدی گفتم که اگر این فاجعه مدیریت نشود، مشکل ساز خواهد بود اما ایشان به خوبی این مسئله را مدیریت کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی " نسیم آنلاین " مراسم تودیع و معارفه سعید اوحدی و حمید محمدی امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد. حجت الاسلام قاضی عسگر، نماینده مقام معظم رهبری در امور حج در این برنامه گفت: در روزهای ابتدایی که اوحدی به عنوان رییس سازمان حج انتخاب شد، به وی گفتم که با توجه به تفاوت نرخ ارز، پرداخت هزینه ها برای زائران دشوار است و می توانیم با کمک سود بانکی و همچنین صرفه جویی در هزینه ها 2 میلیون تومان را به حجاج برگردانیم و با موفقیت اوحدی این مهم انجام شد و این نشان می دهد که هیچ کس در سازمان حج و زیارت به دنبال سودجویی نیست. وی ادامه داد: درباره وضعیت حقوق کارمندان سازمان حج نیز به اوحدی گفتم که کارمندان این سازمان نسبت به سایر دستگاه ها مظلوم هستند و با حقوق ناچیزی بارنشسته می شوند و علی رغم پیگیری های چندین باره ولی به نتیجه نرسیدم که اوحدی با جدیت این مهم را پیگیری کرد و خوشبختانه با همکاری دولت وضعیت حقوق کارمندان بهتر شد. نماینده مقام معظم رهبری در امور حج با بیان اینکه در زمان حضور اوحدی بر سازمان حج همکاری خوبی بین سازمان و بعثه مقام معظم رهبری انجام می گرفت، بیان داشت: قطعا زمانی که تفاهم و همکاری خوبی بین این دو سازمان وجود داشته باشد، منافع ابن همکاری به مردم خواهد رسید. حجت الاسلام قاضی عسگر اظهار داشت: اوحدی در سازمان حج هم مانند سوابق کاری اش، بسیار پرتلاش بوده است و به هیچ عنوان راضی نبودم که وی از سازمان برود، ولی زمانی که حکم وی از سوی اسحاق جهانگیری صادر شد در تهران نبودم و اوحدی نیز خیلی زود مسولیت جدید را قبول کرد. وی در همین زمینه افزود: بعد از پذیرفتن سمت جدید، اوحدی مسئله دو شغله بودنش را به وزیر ارشاد اطلاع داد که قانونمندی وی هم از دیگر افتخارات وی به شمآر می رود و همین مسئله باعث شد تا شاهد رفتن اوحدی از سازمان حج باشیم. وی با اشاره به فعالیت دفاتر خدماتی ادامه داد: فعالان این حوزه مظلوم هستند چرا که با تعطیلی موسم حج و عتبات شاهد هستیم که این دفاتر دیگر درآمدرایی ندارند و از وزیر ارشاد می خواهیم که اگر قرار است شورای عالی حج تشکیل شود، هر چه زودتر. ابن اتفاق بیفتد و تصمیم گیری های لازم انجام شود. نماینده مقام معظم رهبری در امور حج تصریح کرد: در ایام اربعین شاهد بودیم که دفاتر زیارتی اقدام به ثبت نام حدود یک میلیون زائر خارج از سمانه سماح بودیم که باعث ایجاد مشکلاتی در داخل مرزها شد، در حالی که وقتی سازمان قوی حج و زیارت در کشور برای امور زیارتی داریم، یاید بتوانیم این مهم را به خوبی مدیریت کنیم. حجت الاسلام قاضی عسگر گفت: در تلاش هستیم تا مقدمات حج و حتی عمره را فراهم کنیم تا باز هم بتوانیم مانند گذشته به عنوان کشوری که بهترین و زیباترین حج را انجام می دهد، حج را برگزار کنیم. وی افزود: حمید محمدی نیز همان ویژگی های اوحدی را داشته و به کارهای مربوط به این حوزه مسلط است . وی با اشاره به فاجعه منا، سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و فرودگاه جده تصریح کرد: در دوران مسولیت اوحدی بر سازمان حج شاهد وقوع این اتفاقات تلخ بودیم ولی از همان ابتدای وقوع فاجعه منا به اوحدی گفتم که اگر این فاجعه مدیریت نشود، مشکل ساز خواهد بود و مسولیت اطلاع رسانی را به وی واگذار کردیم و دیدیم که وی مهربانانه با خانواده های شهدا برخورد کرد و وی در آن فاجعه خیلی اذیت شد.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با شناختی که وزیر ارشاد از حج دارد تلاش شود تا با کمک دولت گام های روبه جلویی در حوزه حج برداشته شود.
ارسال نظر: