ابوالقاسم طالبی:

سالن‌های پخش فیلم "یتیم‌خانه ایران" خوب نبود

کدخبر: 2080028

کارگردان فیلم "یتیم‌خانه ایران" با اشاره به اکران‌های خارجی فیلم گفت: سالن‌های پخش فیلم «یتیم‌خانه ایران» خوب نبود و از فروش هم رضایت ندارم و در کل ناراحت هستم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، ابوالقاسم طالبی یکشنبه شب (5 دی) پس از نمایش فیلم یتیم خانه ایران برای اصحاب رسانه و هنرمندان در تالار موسسه فرهنگی قدس رضوی در مشهد درباره حضورش در مشهد گفت: آمدم به مشهد مقدس و گلایه هایم را فقط به امام رضا ( (ع) در مورد فیلم یتیم خانه گفتم و تاکنون هیچ سر و صدایی نکرده و با هیچ کس نیز مصاحبه نکرده ام و گلایه ای از شخص خاصی ندارم.

وی با بیان اینکه از متدینان برای حمایت از فیلم «یتیم خانه ایران» انتظار بیشتری است، افزود: به جز آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، هیچ یک از متدینان از این فیلم حمایت نکردند، هر چند که می دانیم قشری از جامعه سینما را به خاطر ساختار شکنی ها در برهه ای از زمان کنار گذاشته اند.

کارگردان فیلم یتیم خانه در بخشی از سخنانش در خصوص این فیلم اظهار کرد: یتیم خانه ایران یکی از سه گانه هایی است که تاکنون من در خصوص پرونده انگلیس ساخته ام.

طالبی بیان کرد: ابتدا سریال «به کجا چنین شتابان» در خصوص مفسدان اقتصادی و سپس «قلاده های طلا» پیرامون فتنه 88 و پس از آن «یتیم خانه ایران» ساخته شد که همه این فیلم ها به هم ربط داشته و نقش انگلیس را بیان می کند.

وی با بیان اینکه این فیلم در خصوص پرداختن به قحطی تاریخ محرمانه و مغفول مانده ایران است، افزود: در مقطعی از تحقیقات و کارهایم به ویژه در زمینه باب و بهائیت به مسئله قحطی رسیدم و ساخت یتیم خانه از آنجا نشات گرفت. اگر مردم قانع شدند که رضاخان بیاید و در آن زمان صدایی در نیامد، به خاطر قحطی، وبا و خشکسالی بود و بدین صورت یک آدم بی سواد شاه ایران شد.

وی با اشاره به بخش هایی از فیلم یتیم خانه گفت: در این فیلم قحطی و وبا در ایران در دوره پادشاهی ناصرالدین شاه تا رضاخان به تصویر کشیده می شود، چراکه 9 میلیون نفر انسان بر اثر بیماری و گرسنگی می میرند و استعمار پیر انگلیس در این زمینه نقش بسزایی داشته است.

معاون فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد نیز گفت: سینمای انقلاب در حوزه تولید فیلم اکنون مشکلی ندارد، چرا که اکنون در تراز رده یک فیلم سازی جهان در این زمینه قرار دارد و مشکل مخاطب و حمایت از فیلم سازان است.

وحید جلیلی افزود: یتیم خانه یکی از فیلم های ارزشمند است که تاریخ مغفول مانده ایران در مورد قحطی و وبا را روایت می کند و کسی نیست که این فیلم را ببیند و تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی با انتقاد از اینکه فیلم های آقای طالبی به دلایلی مورد حمایت قرار نمی گیرند، افزود: در حالیکه باید قدر هنرمندان جبهه انقلاب را دانست و مهمترین کار در این زمینه معرفی آثار آنها و جذب مخاطب بیشتر است.

او در ادامه خاطر نشان کرد: آقای طالبی یکی از پرکارترین مخاطبان جشنواره عمار در کشور است که این جشنواره از سال 89 آغاز شده و در روزهای آتی شاهد برگزاری هفتمین دوره آن هستیم.

مدیر مسئول روزنامه قدس نیز در سخنانی در این مراسم گفت: آقای طالبی یکی از هنرمندان متعهد و انقلابی است که با هنر تاثیرگذار و فاخر خود، تاکنون نقش خود را در دفاع از انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کرده اند.

ایمان شمسایی افزود: ایشان تاکنون فیلم های ارزشمندی مانند آقای رئیس جمهور، عروس افغان، دست های خالی و قلاده های طلا را به روی پرده سینما برده اند و امید است با حمایت های بیشتر شاهد فیلم های دیگری از این هنرمند ارزشی باشیم و راهشان نیز ادامه یابد.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایای ویژه ای از سوی مدیر مسئول روزنامه قدس و فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی از ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم یتیم خانه قدردانی شد.

طبق برنامه ریزی انجام شده فیلم «یتیم خانه ایران» در کشورهای آرژانتین و آفریقای جنوبی نیز اکران خارجی خواهد داشت.

ارسال نظر: